![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Tenkte jeg skulle legge inn noen skrytebilder. mye spennede som skjer i tanken om dagen! :lol:
en av mine desidert fineste koraller! en trachyphylia geoffroyi i nydelig selvlysende grønn/gult! her unde 2*24w artinic lys! ![]() her er en annen lps tatt under artinic lys. nydelig korall, euphyllia paradivisa. ![]() her et bilde av en skiveannemone med ukjent navn. men med en litt morsom historie. jeg kjøpte en sten med noen bitte små blåe skiveannemoner på i desember i 2004. de blå annemonene ble raskt ekspedert av den glupske svensken min men denne lille haikeren som var ca 5mm i diameter på den tiden har vokst til en rund 15-20cm i diameter på det ene året! først et dårli bilde av den grønne annemonen og så et der den nettop har blitt fort :mrgreen: ![]() ![]() en av de spennede tingene som skjer i tanken min er med denne korallen her en Echnoipora ![]() sjekk linken rc tråd legg merke til at Eric skriver at det er ikke registret slike tilfeller før :cheesy: mye annet som skjer også favia`n min har den siste tiden begynnt og fått flere "svulster", noe som viser seg og være "buds" avlegger som vokser ut av moderkorallen! meget spennende og den største er vel 1-2cmi diameter. ![]() ![]() foresten en meget harfør korall som det siste året har blomstret skikkelig opp og har vel nå nermer 10 små og store slike svulster! kjekt når slike ting skjer. litt skryt på sps-fronten: en liten sak med navnet acoropora echinata. som jeg fikk med meg hjem etter et besøk på joe`s korallfarm på min road tripp til tyskland i måneskifte mai/juni ![]() ![]() legg spesiellt merke til børstemarken på det første bildet som nå er helt overgrodd het ut til tuppen. dette er en korall som er ranget som sjelden pga den vokser sent(det er det som har blitt meg fortalt) og om jeg ikke tar feil så er det kun to eksemplarer av denne korallen i norge til dags dato :mrgreen:
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Veldig Bra Alf Magne!!
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
takk!!! :lol:
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Det virker som om korallene dine trives godt, bra jobbet. Fine bilder har du også fått tatt.
Jeg har sett det samme skje med min Echnoipora. Hva som skjedde med "dråpen" vet jeg ikke, men skal følge mer med dersom det skjer igjen. Kan ikke alle lære av alf magne og poste masse bilder. Dette gjelder jo meg også. På tide å tørke støv av digitalkameraet... Endre
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Junior Member
|
hehe... tenkte akkurat det samme som Aquaria men så ble jeg satt litt ut av bildene... stå på alf_magne fine koraler...
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
biler??? tror det er dere som lider av synsforstyrrelser.... :cheesy: :mrgreen: :cheesy:
er ikke alltid fingren trykker de tastene hjernen sier de skal! :mrgreen:
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Noen bilder fra 17 mai | torae | Dykking, bilder og fotografering | 34 | 5th February 2010 18:59 |
| bilder....?? | leffa | Pratemakeren | 4 | 12th January 2008 20:48 |
| noen bilder | joachimB | Tropiske Koraller | 25 | 22nd October 2007 19:46 |
| noen bilder til:) | alf-magne | Tropiske Koraller | 4 | 10th January 2006 01:00 |