| Tropisk Oppdrett Ett diskusjonsforum som tar for seg oppdrett av tropiske fisk og dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#41 (permalink) |
|
Senior Member
|
jeg bruker et (bedre) kompaktcamera (lumix) med god optik,vidvinkel og passende makrogrense
oppdrettsforumet i Tyskland er dette : ZML • Portal (man må registrere seg før man få tilgang ) der er det nesten like intimt og rolig som her da men i det siste har det vært en betydelig oppsving der @ Knut Arne det var da fine ord , takk for det ...har hørt en annen version på et annen tysk forum for en stund siden , som gikk ut på at oppdrett var først og fremst noe for nerder med fritidsproblemer ![]() jeg skal nok snart ta en pause og ser om jeg virkelig må ha dette hele tiden ,for det ER mye arbeid , men forferdelig artig når man lykkes
|
|
|
#42 (permalink) | |
|
Moderator
|
Sitat:
Om du tar en pause blir det vel en kort en? Synes det er artig å følge med på disse oppdrettene dine. Jeg har selv prøvd meg på oppdrett et par ganger, men sliter med massedød rundt meta hver gang. Dette skyldes nok underernæring siden jeg av og til er bortreist et par dager slik at yngelen går uten mat. Har bare hatt to vellykede oppdrett så langt, og resultatet av det stjeler desverre all tid jeg gjerne skulle brukt på oppdrett av annet enn Homo Sapiens... |
|
|
|
|
|
|
#43 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ca. 50 larver kom gjennom meta , men gleden ble kortvarig , da de fleste døde i dagene etterpå.
I skrivende stund er det kun 6 ferdige reker , og bare 12 larver igjen , så slutresultatet blir nok ikke mye å skryte av Det siste bildet viser en reke med skallskifteproblemer ![]()
|
|
|
#44 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
De er nu fine de du har da Thomas,og oppdrettet så lang har jo ikke hvert helt fånyttes mener nu jeg da.
Tror de fleste her inne forstår att det du holder på med er helt-helt i grenseland hva en kan forvente på hobbybasis,og gir deg 100% honør jeg for att du i det hele tatt klarer å prestere slikt gang på gang,og att du ikke minst, vil dele slikt med oss på forumet!
|
|
|
#45 (permalink) |
|
Senior Member
|
Slutter meg helt og holdent til Knut-Arne sin beskrivelse. Bare synd om det ikke kommer nonen helt i gjennom, har så utrolig god plass i karet til akkurat slike reker
Fine bilde ogs, som vanlig. /Tor
|
|
|
#46 (permalink) |
|
Senior Member
|
Nei jeg angrer ikke at jeg gjennomførte projektet , det hadde jeg tenkt å gjøre for lenge siden , men det kom hele tiden diverse andre (fiske)projekt i veien , så det tok ei stund
jeg visste jo også hva jeg gikk til , men det gikk nesten hele veien bedre enn forventet , og jeg var ikke helt forberedt på at det skulle gå såpass galt etter metamorfosen , vanligvis er man over kneiken da ... men rekeoppdrett er spesielt på flere måter , og det er nok riktig at jeg har møtt mine grenser her , både hva tidsbruk , utstyr , og sikkert også kunnskap angår. Samtidig sitter jeg med følelsen at det ikke var mye som manglet ,men foreløpig frister det ikke med en oppfølger, som muligens kunne føre til et bedre resultat. Kanskje en eller annen gang i fremtiden.
|
|
|
#47 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hei!
Nå kan jeg endelig poste bilder av ildreka jeg fikk av deg Thomas. Det har vært spennende å ta vare på denne lille krabaten. Imidlertid ser ut til å gå veldig bra. Den har hele refuge for seg selv og er etter hvert blitt ganske bortskjemt. Det kommer fortsatt til å ta mange uke før den blir overført til hovedkaret. Bildene er ikke så skarpe da den er ganske sky og ikke lett å oppdage. Posering skjer bare under foring. Mating skjer to ganger om dagen. Tor
|
|
|
#48 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Stiligt
Var det mange fra kullet som overlevde foresten? Tråden stoppet så brått opp synes jeg,så er jo selvsagt litt nyskjerrigt på dette ja
|
|
|
#49 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Det var bare en som klarte seg gjennom alle stadiene, dessverre. Det var en kjempeinnsats Thomas la ned i dette kullet, er derfor litt stolt over å ha den som bestemte seg
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Rekebarn av peppermintreke (Lysmata wurdemanni) | clown | Tropisk Oppdrett | 25 | 9th April 2009 00:00 |
| Lysmata Wurdemanni | Torhav | Kjøpes | 11 | 22nd April 2007 12:24 |
| enoplometopus debelius | geirove | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 3 | 22nd January 2007 13:06 |
| oppdrett | Endre | Tropisk Oppdrett | 13 | 29th November 2006 08:03 |
| Oppdrett ??? | Petrus | Akvariet | 0 | 22nd April 2005 11:35 |