| Tropisk Oppdrett Ett diskusjonsforum som tar for seg oppdrett av tropiske fisk og dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Siden det er en viss aktivitet innen oppdrett på forumet , vil jeg også bidra litt .
Jobber for tiden med et kull av peudochromis fridmanni Pseudochromis fridmani ... larvene er nå 23 dager "gamle" , de første eksemplarene har startet metamorphosen idag :
mvh Thomas Sist endret av Tage; 9th January 2010 kl 18:23. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Moderator
|
Som vanlig slår du til med en sukseshistorie
Er disse oppforet på A. Tonsa også, eller har du brukt rotatorier? Jeg har lett etter denne arten selv, men ikke funnet noen enda. Nå tror jeg det er for sent siden de mest sannsynlig ikke går så godt sammen med royal gramma. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Kjempeartig! Gratulerer så mye, og får håpe du får dem til videre også
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Member
|
Dyktig gjort Thomas.
Gratulerer så mye så langt. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
Takk for blomstene
Ja temperaturene i fiskerommet mitt er kriminellt lav for tiden , en strømstans hadde blitt til en katasrofe innen kort tid .Men varmekolbene gjør (foreløpig) jobben , jeg vil helst ikke begynne å regne på hvor mange watt det er tilsammen ![]() Det første foret brukt på larvene var rotatorier , så fikk de nauplier og copepoditter fra A.tonsa i tre uker , fra dag 15 nyklekket artemia og frosne copepoder , nå få de også litt større artemiestadier som har gått i roti-rich og rhodomonas , en fin microalge med god næringsverdi. Vanligvis få man problemer med sjokking ( larvene oppfører seg panisk) og større fra fall fra dag 12-meta , noe jeg knapt har sett (så langt) Jeg har kullet i en alltfor liten beholder (20 l) , da jeg oppdaget larvestimen noe overraskende en sen kveldsstund , jeg hadde ikke fått med meg at de hadde gått i lek engang Foreldrene kom fra Sverige , og er selv oppdrettet fisk. De er svært fredelige fisker , men sammen med gramma loreto kunne bli problematisk allikevel, muligens , ja.
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Administrator
|
Du har ikke lyst til å berike oss med noen bilder av oppdretts annlegget ditt vell Thomas?
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hehe , oppdrettsanlegg og oppdrettsanlegg ... det er vel heller snakk om en haug med diverse provisoriske anordninger som på egentlig mirakuløst vis har resultert i et heller mindre antall akvatiske etterkommere ... eller kort sagt ET HELVETES ROT
![]() som jeg ikke har det minste lyst å ta bilder av... ...jeg har nå fått endel ideer hvordan det burde se ut for å kalle dette et oppdrettsanlegg , men da måtte jeg kunne selge det som jeg kunne produsere og det er dessverre utopisk for tiden ser det ut som.
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
simsalabim , nå hat det blitt "folk" av de første larvene :
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Senior Member
|
Set der ja, regner med at de er ferdig med metamorfosen nå? Gratulerer
Ett bilde fra Thomas sitt "oppdrettsanlegg" hadde nok satt motet i mange andre som går med drømmen om å prøve seg Tor
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Pseudochromis aureus byttes i noe annet! | Haugan | Selges | 0 | 30th August 2008 21:54 |
| Ocellaris oppdrett | espeng | Tropisk Oppdrett | 3 | 12th July 2008 18:40 |
| Oppdrett av peppermyntereker | Mack | Tropisk Oppdrett | 9 | 4th September 2007 11:44 |
| oppdrett | Endre | Tropisk Oppdrett | 13 | 29th November 2006 08:03 |
| Oppdrett ??? | Petrus | Akvariet | 0 | 22nd April 2005 11:35 |