| Tropisk Oppdrett Ett diskusjonsforum som tar for seg oppdrett av tropiske fisk og dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#81 (permalink) |
|
Member
|
Ja, da er jeg akkurat ferdig med innsanking av kull nr 2
Ikke like mange denne gangen, men det er nok min feil. Ventet for lenge etter lyset var gått, før jeg sjekket. Og da var det allerede i gang. Fant ett yngel i sumpen, så spørs om ikke det er gått noen i skummeren.... Tipper det er i underkant av 20 stk. denne gangen. Det er nå jeg ser hvor mye de andre har vokst. Virkelig stor forskjell på de nyfødte og de som nå snart er 1,5 mnd. Kull nr. 1 går alt bra med fortsatt. De er som en ulveflokk når jeg mater, så matlysten er ikke noe problem ihvertfall
|
|
|
#82 (permalink) |
|
Moderator
|
På tirsdag var eggene borte her hos meg. Det er vel ikke annet å gjøre enn å vente en mnd til.
|
|
|
|
|
|
#83 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
Ikke gi opp! Mat dem godt, slik at han får lagret opp nok næring til å holde ut. Evt. kanskje du skulle fått dem over i ett annet akvarium, slik at de får gått alene.
|
|
|
|
#84 (permalink) |
|
Moderator
|
Nytt forsøk. Er nå på dag 2.
|
|
|
|
|
|
#85 (permalink) |
|
Forhandler
|
Håper det går bedre denne gang. Ikkje lett å fortelle en fisk ka den skal gjøre. Var den foret godt før den fikk egg i munnen? Ka forer du med?
|
|
|
|
|
|
#86 (permalink) |
|
Moderator
|
De har fått mat en til to ganger om dagen med frosset for. Jeg har en hjemmelaget miks som de får i tillegg til krill og artemia. De skulle sikkert hatt litt oftere, men det har vært noe hektisk den siste tiden.
|
|
|
|
|
|
#87 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hvordan går / gikk dette
|
|
|
|
|
|
#88 (permalink) |
|
Moderator
|
Samme gamle rutinen desverre. Det ser ut til at dette skal ta litt lengre tid enn jeg håpte på.
|
|
|
|
|
|
#89 (permalink) | |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Sitat:
Ser ut for at du får takke ja til å "lease"det avlsparet som Kimshans tilbød deg tidligere Kan jo ta det med oppover til deg,viss du avtaler med Kimshans,og han kommer meg i møte på strekket der da,men kan jo ikke garantere at de overlever transportetappen helt hjem igjen,da de visst er litt transporkjennslige etter som jeg har lest..
|
|
|
|
#90 (permalink) |
|
Junior Member
|
kjedelig at det går sånn da
Noen andre i bergens området som får til avl på noen fisker ? ( mener og ha lest at pjot har Klovner om jeg ikke tar feil) |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|