| Tropisk Oppdrett Ett diskusjonsforum som tar for seg oppdrett av tropiske fisk og dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administrator
|
Det dukket uventet opp en liten Banggai i en yngelfelle (MrVoll sin) idag. Den er nesten 1 cm fra snute til hale.
Clown eller Frontosa, har dere noe tips om den trenger noe spesielt å spise på den størrelsen?
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Jeg vil tro den spiser frossent for(artemia o.l) siden den er såpass stor.
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
Så hyggelig at fellen virket
Du kan sikkert prøve å gi den frossen artemia ja. I boka mi står det at man kan gi den ny klekket artemia som er mindre en 12 timer gammel. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Voksen frossen artemia høres litt stort ut for en 1 cm liten fisk ...men jeg har ikke prøvd det , mulig det går .Man må bare forsøke...nyfødte yngel av denne arten liker nok best nyklekkede artemia ja , men de er kjent å ikke være særlig kresen å hive seg over frossentfor rimelig kjappt.
Er adulte frossen artemia for stort, går det an å prøve bosmider og cyclops , eller moina og.l.
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Member
|
Er du heldig så kommer det sikkert flere bangaier i fella i løpet av natta.
Har artemia gående så du kan nappe med deg,hvis du ikke allerede har da. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Administrator
|
Nei,
hadde ikke forventet det heller egentlig når det er fra hovedkaret. Men har du link til de fellene? Likte de.
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Member
|
Jepp det har jeg.
Veldig kjekke og greie,også er dem gjennomsiktige. Det går jo an å lage selv,men da jeg ikke er så veldig flink til å lage slikt selv så ble det til at jeg kjøpte to stk av han her(Chad) Han lager de selv,og er en kjekk og grei akvarie entusiast fra statene. Husker jeg rett, betalte jeg i underkant av 400kr for 2 feller fra usa til postkassa mi. Du må ha paypal konto for å handle med han Hans. |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Administrator
|
Klart jeg har paypal.
Så han er ikke på ebay eller no slikt men opererer med en epost eller hjemmeside?
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|