| Tropisk Oppdrett Ett diskusjonsforum som tar for seg oppdrett av tropiske fisk og dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Egentlig liker jeg jo ikke å legge frem prosjekt før de er i det minste er kommet godt igang...men jeg vil gjøre et lite unntak denne gangen , selv om det er svært mye som kan gå galt enda ...
...men jeg viser foreløpig bare bilder av larvene.De er 3 dager gammel på bildene , og spiser først siden idag , den 4. dagen ... Sist endret av Tage; 12th January 2010 kl 01:37. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg var aldri så lite imponert hva det nye kompakt-cameraet (med dårlig zoom) klarer , øynene på disse mini-kreaturene klarte ikke jeg å se med det blotte øyet...
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Vil be han Tor å holde seg taus angående "tippe" konkurransen angående art , han kjenner parene mine...
mvh Thomas |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Tar en revolver sjangs å tipper Gobiodon okinawae
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Member
|
Rått hvor mye du får til Thomas. Jeg aner ikke hva dette kan være for noe, men ville nok ha tippet det samme som MrVoll
Uansett, jeg er mektig imponert over det du viser frem av oppdrett
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
nix
men "lure"smiley'n din likte jeg godt ! |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Moderator
|
Kan det være yngel av mandarin?
Jeg må si jeg er misunnelig! Jeg har lurt meg til å sette opp ett yngelkar på gjesterommet, og det er vel det lengste jeg klarer å dra strikken. Jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde plass og muligheten til å eksperimentere slik som du, og ikke minst oppnå de resultatene du får. Du imponerer. Lykke til videre med dette og andre prosjekter du har gående (jeg regner med dette ikke er det eneste). Jeg håper virkelig du er villig til å dele detaljene med oss andre. |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Administrator
|
Jeg har mine mistanker men jeg kjenner og noen av parene dine...
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Administrator
|
føler meg litt "tilside" satt her nå
![]() Er det Kjeve yngling ? Sist endret av Tage; 29th April 2009 kl 22:10. |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Senior Member
|
Det er Torhav som traff blink
de ser ut til å få i seg mat , men noen ble klemt fast under en kant av et silduk som jeg ikke kuttet skikkelig ...små detaljer må man også passe på. Yngelen bli foret med A.tonsa- nauplier , de ser ut til å være små nok (spørs bare hvor lenge) Det kommer nok til å bli mitt siste prosjekt foreløpig , jeg har for tiden yngel og halvvoksen fisk av fire arter nå , og det holder ut året...de skal fores og pleies en god stund etterpå også ... Det er dessverre ikke lønnsomt å satse stort på oppdrett enda , til det er "produksjonskostnadene" for store og prisene for lave (ihvertfall hvis man selger til butikk) Markedet i Norge er jo heller ikke så stort , så hovedsaken er artigheta,men da må man passe på at kostnadene ikke løper løpsk.Dessuten er det MYE arbeid som er nødvendig for å lykkes med oppdrett.Hovedsaklig vil jeg si.Jeg har nå siden januar kjørt 5-6 div. phytokulturer , tre forskjellige kopepod-kulturer , samt rotifer og artemia-kultur.Jeg begynner å bli litt sliten ...men jeg måtte bare benytte meg av muligheten av å benytte dette fantastiske foret som A.tonsa er , og da var det bare å kjøre på.Rekene få vente til neste vår ... mvh Thomas |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nano prosjekt | Hans | Akvarie under utvikling! | 50 | 13th August 2009 09:40 |
| prosjekt | jonaspaa | D.I.Y Gjør det selv | 3 | 17th July 2008 18:12 |
| Det perfekte akvarie oppsett til planlagt bygge prosjekt. | Frogfish | D.I.Y Gjør det selv | 47 | 19th April 2008 06:39 |
| Nytt Prosjekt 400 L | raggen | Pratemakeren | 4 | 28th July 2007 17:38 |
| Mulig prosjekt....simulere tidevann | Petrus | Akvarie tekknisk | 8 | 13th January 2006 23:00 |