| Tropisk Oppdrett Ett diskusjonsforum som tar for seg oppdrett av tropiske fisk og dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Jeg har to voksne turbosnegler i karet mitt.
For to uker siden lagt jeg merke til at det var mer enn 50 stykker små snegler som gikk rundt i akvariet. Jeg tror at de er baby-turbo snegler. Tre av dem har allerede det rosa kalk farget på dem og størrelsen på halv centimeter. Er det vanlig at turbo snegler reproduserer seg i akvariet? Er det mulig at disse to sneglene paret seg og at babyer klarte å overleve pumper og filter? Jeg fant noen av dem i sumpen også. Hva skal jeg gjore for å redde mest mulig av dem? Kanskje klarer de seg likevel? |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Gratulerer det er nok turbobabyser ja 8)
Trenger ikke å stresse,de klarer seg selv i karet ditt, uten noen ekstrordinære tiltak
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Jeg tror det er ganske vanlig ja. Holdt på ett år nå og 2 sneglearter(turboer og stomatella) har formert seg godt og en tredje har gjort et tappert forsøk flere ganger uten at det ble noe.
(Stomatellaene ble utryddet på et tidspunkt)
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
|
noen spesielle forhold som er bra for formeringen ?
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Tror gode stabile forrhold er det eneste som skal til egentligt..
Har jo hørt at slike moonlight,kan stimulere til å fremme spawning..,men jeg har aldri hatt noe sånt på 343literen min da,og der dukker det regelmessigt opp noen nye Turbo,s.. Eremittene tar for seg av disse ser jeg...men det er alltid noen som vokser til her da...
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Turbosnegler selges | jonna | Selges | 5 | 2nd February 2007 10:02 |
| Eremittkrepser og turbosnegler,mm til fornuftig pris | Roger | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 13 | 19th June 2005 21:52 |