| Tropisk Oppdrett Ett diskusjonsforum som tar for seg oppdrett av tropiske fisk og dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack (1) | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink)
|
|
Member
|
Ja da har det store øyeblikket kommet.
Da jeg skulle på jobb i dag så kikket jeg oppi akvariumet før jeg dro og da så jeg flere bangai yngel som svømte rundt der. Jeg slo av alle pumpene og klarte å fange 12 stk. som jeg overførte til refugium delen av sumpen.(d.v.s jeg fanget 9stk. 3stk hadde allerede funnet veien til sumpen selv.) Artemiaproduksjonen er startet og det skal det bli spennende å se om jeg klarer å ale opp noen av de. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
følger ivrig med :thumb
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Jepp... ta noen bilder hvis du har mulighet. Og start en oppfølger av tråden hvis du lykkes.
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Da jeg kom hjem fra jobb så var antallet redusert til 9stk pga. tre av dem fant veien tilbake til akvariumet før jeg fikk lagt blåmatte ved overløpet før pumpa.
De som er igjen spiser copods i sumpen hele dagen. Her er et par dårlige bilder. ![]()
Sist endret av frontosa; 3rd November 2008 kl 23:34. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Flotte greier :thumbleft , bare pass på å ha nok mat til dem , så går det nok bra , skal du se !
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Gratulerer,og alltid like gøy å se att noen lykkes å få frem noe
|
|
|
#7 (permalink) |
|
har selv fått avlet de.
ganske lett og for opp. masse nyklekte artemia funket fint for meg. lykke til :lol: |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Member
|
Etter et uhell med sumpen så vandrett ytterligere to stk til de evige jaktmarker.(Sikringen til returpumpa røk) Jeg fant da ut at jeg måtte sette opp et yngelakvarium.
Akvariumet er koblet opp mot sumpen via en liten pumpe og UV filter og vannet renner i overløp tilbake til sumpen. Jeg gjorde dette for å være forberedt til neste gang de yngler.(Jeg har to par og nå går den andre hannen med rogn i munnen) De syv som fremdeles holder ut eter Artemia hele dagen.(eller skal jeg si natten da lyset i sump rommet er tent i motsatt syklus som hovedkaret.) Her er et nytt bilder.
Sist endret av frontosa; 3rd November 2008 kl 23:36. |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
Her er en link med litt mer info. http://www.marineaquariums.com/vb/sh...ad.php?t=47968 |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.aquafreaks.no/forum/tropisk-oppdrett/2251-bangai-yngel.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| Kim's akvarieprosjekt - Side 4 - Saltvannsforum | This thread | Refback | 3rd November 2008 23:50 | |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|