Trøndelag saltvannsklubb Innformasjon om Trøndelag saltvannsklubb.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 13th July 2011, 16:56   #1 (permalink)

Medlem siden: May 2011
Sted: Orkdal
Meldinger: 10
Standard Heisann!

Hei alle sammen.

Jeg er helt nybegynner her i hobbyen
Rett etter påske i år startet jeg mitt første saltvanns akvarium. Et 250l vanlig helglass akvarium. Jeg har fylt det med ca 23kg LS og endel sand. Jeg bygde selv en sump av vannfast kryssfiner som rommer ca 100l. der er det foreløbig delt av kun i 2 kammer, et til skummer og varmekolber og et til returpumpa. Skummeren er en BM NAC6. Overrenning er 2x 25mm borret rett igjennom bakveggen med tankgjennomføringer og filterkopper.
Beborene er foreløbig 3 sandsnegler, en blåfotet eremitt, en liten rød sjøstjerne, en sinularia flexibilis, en musling, 7 skiveanemoner(startet med 4), en euphyllia paradivisa(Frogspawn), 2 amphiprion ocellaris, 1 gul kirurg og en decora.
Sist mandag var jeg hos Eric her i Trondheim og fikk kjøpt div avleggere som jeg ennå ikke har helt artsbestemt. Det var vel noen forskjellige acroporaer og montiporaer samt ei skive og en hystrix. Takk til deg Eric Samme dag var jeg også innom akvasia å kjøpte meg en ny gul kirurg ne ny "nemo" og en salaris blenny.
I ferien tok min "gamle" kirurg, en nemo og decoraen kvelden pga algevekst(tror jeg).

Så nå ser jeg frem til neste hjemmemøte, skal bli artig å få hilse på dere, andre her i trøndelag, som har samme hobby som meg

Med hilsen Per Einar Ljøkjel
PerEinar er offline   Svar med sitat
Gammel 13th July 2011, 18:36   #2 (permalink)
Junior Member

eric sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: trondheim
Meldinger: 44
Standard Sv: Heisann!

Takk til deg også,og velkommen til saltvannverden,ønsker deg lykke til, kan du ta bilder og legge opp ?

Mvh. Eric
eric er offline   Svar med sitat
Gammel 14th July 2011, 01:29   #3 (permalink)