| Trøndelag saltvannsklubb Innformasjon om Trøndelag saltvannsklubb. |
![]() |
|
|
LinkBack (4) | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink)
|
|
Senior Member
|
Hei, er det mange av dere som benytter endel ukonvensjonelle metoder på å flytte vann i akvariene deres.
Har jo selvsagt spionert på Tors OM, men er det noen som har lurt unna noe spennende? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Har jo hørt Pjot her inne har seriøse planer om å montere opp en eller flere batteridrevne påhengsmotorer i sitt påbegynte storprosjekt i hjemmet sitt da
Hvet ikke om ..det... er kontroversielt nok da Borge
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Tja. Er åpen for my
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Nettopp det det er Borge,etter hva jeg har fått med meg,med en stooor propell som riktig flytter rundt i grauten! :-)
Mener han snakket om att det var en form for "gitter" rundt propellhuset,men tja.. regner med Pjot er rette mann til å komentere alt dette videre,da dette ikke er mitt prosjekt på noen måte(heldigvis!),men ser jo for meg att dette skulle kunne gi litt stømninger rundt i den baljen han holder på med da,men he-he.. ja.. har faktiskt både snakket med han,og sett tegninger av disse plassert i stampen ja..
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Blir jo straks litt spørsmål på meg da, hvordan dette reagerer sammen alt som vokser i en tank, rengjøring som en vanlig pumpe blir sikkert nødvendig, mister jo raskt effektivitet og effekt for å holde samme hastighet øker jo enormt med pålagring av kalk, alger og organismer av ymse slaget.
Håper pjot selv kan dukke opp med litt informasjon til sultne sjeler |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
Hva blir levetiden på en slik da? 6 mnd? |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ble litt usikker på hva du mente nå oddski?
Hva er ikke lagd for 24/7 De fleste pumper er vel lagd for slikt mon tro. 365 nei, må jo ha litt pleie i mellom slagene. Driver å diskuterer forskjellige løsninger med meg selv, og har mer eller mindre bestemt meg for å bruke motstrøms basseng metoden på det neste hjemmeakvariet mitt. Kjører igang om4 på akvariet på kontoret, om jeg ikke finner på noe annet snasnt. Men det finnes jo rariteter rundt omkring... |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Næææi her inne tøyser da ingen vel.. Har faktiskt sett prosjektet selv der nede hos Pjot,n,og jo han er godt igang med bygget sitt,og det er ett digert kar dette! Kan ikke si noe mer,da jeg regner med dette prosjektet hans blir bønnhørligt utdypet av han selv når han føler tiden er moden for forumet.
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Forhandler
|
Planen for påhengerene e` vel heller ikkje 24/7 drift på 100%. Har hatt en slik påhenger i baljen på 2000L og den lager iallefall strømninger. Planen e` flere slike som går på 0-25-50-75-100% til forskjellige tider på døgnet. Trenger vel strengt tatt heller ikkje å oppgi til selger ka de brukes til og kor mye når det kommer til garanti. Når man ser prisen på disse i forhold til tunze stream kan man nok kjøpe nye ofte. Vet ikkje helt ka disse tunzene koster, men som eg husker koster de jo fort 5000,- pr.stk. En påhenger til 2000 flytter mer vann enn 10 tunzer. Hvis vi då regner med levetid på tunze på 5år koster dette 10 000,- pr år. Då kan vi jo kjøpe 5 påhengere i året til samme prisen. Så bruker den også litt mindre strøm. Det teller det også.
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Nå begynner det å ligne på noe, link |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.aquafreaks.no/forum/trondelag-saltvannsklubb/4019-vann-forflyttning.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| Balling « Korallen.no | This thread | Refback | 10th February 2011 21:14 | |
| Bilder « Korallfarmen.no | This thread | Refback | 10th February 2011 14:37 | |
| Eksempler pÃ¥ koraller som er pÃ¥ lager. « Korallen.no | This thread | Refback | 8th February 2011 15:08 | |
| Annet « Korallen.no | This thread | Refback | 4th February 2011 08:42 | |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Gult vann?! | ceciliesira | Kjemien i akvariet | 6 | 11th December 2009 17:20 |
| Rent vann og SPS | H.A.Z | SPS små polyppede stein koraller | 24 | 30th December 2008 21:28 |
| etterfylle vann | hei på deg | Kjemien i akvariet | 7 | 29th September 2008 10:13 |
| grått vann | gaupetassen | Kjemien i akvariet | 1 | 9th April 2007 19:24 |
| SJØVANN | Sandshifter | Kjemien i akvariet | 5 | 20th February 2007 15:46 |