| Trøndelag saltvannsklubb Innformasjon om Trøndelag saltvannsklubb. |
![]() |
|
|
LinkBack (7) | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink)
|
|
Senior Member
|
driver å skal handle no småting fra kenneth.
Det resulterer i at det blir gratis frakt oppover (eller nedover Om noen er interessert så er det vel bare å si ifra. Jeg skal ihvertfall sørge for at mine julegaver er i hus før jul ;D |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Junior Member
|
Når går dette av stabelen da?
CP |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
når det måtte passe som best. Jeg har endel stæsj som skal opp fra moss for noen venner og slikt, så jeg må få endel ting til å klaffe.
Selvsagt om det haster så er det bare å rope ut så skal jeg få ordnet det slik at det blir tatt med i flere omganger |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Da begynner jeg smått om sen å komme til hektene igjen.
Venter på svar fra Kenneth om ting går i orden Om så skjer så er det frakt fra Moss til Trondheim i morgen (fredag) Har ikke fått svar fra Kenneth enda men dere kan ihvertfall tenke på det. Smått eller stort som sagt åkke som |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Da er det avklart frakt fra Moss til Trondheim er i rute.
Bestillinger rettes til Kenneth. Business as last time |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Ka for nokken gosaker e det no du har kjøpt deg då Borge,oppi denne såkalte navlebyen dokkars der oppe?
Eg som alltid har hørt att Tronhjem allment var mest kjent som "bartebyen" i Norge,eg,he-he.
Knut-Arne Berg. Hmm.. er vel ikke noen "fiskemann",men en kan jo få fargerike flotte kar for det da.. Sist endret av Knut-Arne Berg; 2nd December 2010 kl 15:00. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
Nåh
Nei jeg har jo kjørt uten skummer i 11 måneder nå og det går jo bedre og bedre etterhvert, men. Jeg har aldri sett en slik oppblomstring av dyr i systemet før, men har for lite export av både partikler, proteiner og avfall fra algeskrubben min. Dette samler seg i nederste del av sumpa mi. I overflata. Da tenker jeg en hob skimmer skal få kose seg med slikt. Det er spesiellt avfall fra skrubben, ikke så mye klorofyll siden det er mikroalger som vokser på en slik skjerm, men algeflak som tidvis faller av, spes etter rengjøring og urea deretter. Disse partiklene/bitene legger seg for i pumper og hindrer vanngjennomstrømming. Samt all dritten som legger seg på alt av følere og ledninger. Dette er ats svakeste punkt. Urea blir spist litt av alger og er nedbrytbart med bakterier til en viss grad. Så det jeg planlegger nå er å sette en kopp nedi nederste del av sumpa og lage en ny "laveste punkt" da blir jeg kvitt både skummet som kommer å går samt alt overflatevannet. Nedi denne koppen så kan jeg ha en skummer som suger. Skummeren kobler jeg opp med både Ozon for å ta urea og tja Ozon er thumbs up. Og kull til å ta bromider. Selvsagt er det jo planlagt å sette en rørepinne nedi den koppen og fylle opp med litt pellets Blande litt forskjellig filter metoder. Tenkte kanskje å kjøre på med wet dry/o3 reaktor, men jeg har begrenset plass når jeg får opp den nye tanken og kjører heller knallhardt på ats og en liten skummer/o3 |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Okay,dette får en følge med på,og regner med du oppdaterer både oppsett,utvikkling underveis
Har mest tro på slikt selv da,i kombinasjon med mykoraller,evt. LPS og lite fisk i systemet,(men kan jo hende jeg tar fullstendigt feil der ja) SPS er vel det som krever mest stripping av vannet for fosfat utover høy bioloud av fisk,så det er vel der en god skummer kommer til sin rett. Av egen erfaring ser jeg jo att derimot mykiser og en del LPS gjærne foretrekker litt mer fett vann!
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
Oppdatere. Mja selvsagt.
Starter alt dataarbeid med gode intensjoner, men etter at jeg begynte med akvariet... Jeg har rett og slett ingen som helst ro til å sette meg ned å fullføre noe slikt. Data brukes til planlegging av neste prosjekt, aldri til ettertanke |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.aquafreaks.no/forum/trondelag-saltvannsklubb/3964-frakt-fra-kenneth-og-til-norges-navle.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| Korallfarmen.no | This thread | Refback | 24th November 2010 20:46 | |
| Slideshow « Eksempler pÃ¥ koraller som er pÃ¥ lager. « Korallen.no | This thread | Refback | 17th November 2010 17:26 | |
| Koraller « Korallen.no | This thread | Refback | 17th November 2010 11:31 | |
| Annet « Korallen.no | This thread | Refback | 16th November 2010 22:33 | |
| Ny forsendelse av fisker og koraller « Korallen.no | This thread | Refback | 16th November 2010 18:07 | |
| Utstyr « Korallen.no | This thread | Refback | 16th November 2010 08:36 | |
| Om Korallen « Korallen.no | This thread | Refback | 15th November 2010 10:33 | |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| frakt fra moss til trondheim | Borge | Trøndelag saltvannsklubb | 8 | 12th September 2010 19:57 |
| Norges råeste saltvanns akvarium? | cocacola | Pratemakeren | 11 | 20th March 2007 03:59 |
| Frakt av levende stein.... | Eivindlf | Anbefalinger, tips & triks | 4 | 26th February 2006 13:09 |
| Frakt av akvarium | Endre | Pratemakeren | 1 | 21st July 2005 19:51 |