| SPS små polyppede stein koraller Ett forum hvor det kan diskuteres alt som har med små polyppede stein koraller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Dec 2006
Sted: 5355 Knarrevik, Hordaland
Meldinger: 350
|
Noen som vet hvilken korall jeg har fått med meg hjem ?
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Har funnet ut at det må være enten en Porites eller en Psammocora sp ,men hvilken det er finner jeg ikke helt ut av
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Det kunne se litt ut som en Millepora og, men det hadde sikkert vært enklere med et nærbilde.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
millepora er kanskje ikke så dumt gjettet.
jeg måtte fram med bøkene her og lete litt. tror det kan se ut som en "fire korall" . millepora "milleporidae" |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Nærmt nok ?
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
Den enleste måten å få bekreftet om det er en Fire coral (Millepora sp.) er jo å ta på den
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jada morsom du
![]() Håper ikke det er den ihvertfall
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
Når det er sagt er jeg temmelig sikker på å ha sett bilde av denne korallen (eller en som er skremmende lik) i korallboka til Eric Borneman. Får dessverre ikke sjekket det opp med det første, men kan erindre at den avbildede korallen hadde litt mer grønnskjær...
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Moderator
|
Jeg vil tro det er en millepora dichotoma. Jeg ser at Kenneth har denne, så det er vel ganske sannsynlig at den stammer fra ham.
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Denne kommer ikke fra kenneth, den ble kjøpt på midtun zoo en gang for lenge siden
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| levende korall | franka | Ny til Hobbyen | 2 | 9th November 2008 01:49 |
| Død korall! | alex3d | Tropiske Koraller | 4 | 6th October 2006 01:09 |
| korall mat? | Nagel | Tropiske Koraller | 4 | 25th August 2006 11:47 |
| en ny korall!! | alf-magne | SPS små polyppede stein koraller | 4 | 3rd August 2006 09:09 |
| hjerne korall | and | LPS stor polyppede stein koraller | 4 | 23rd April 2004 22:19 |