| SPS små polyppede stein koraller Ett forum hvor det kan diskuteres alt som har med små polyppede stein koraller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Hei
Kom over en spennende artikkel her ja,med å tilsette STRØM i vannet,for å stimulere vekst på korallene! Ifølge artikkel-linken,så kan en faktiskt øke veksthastigheten mangedobbelt,faktiskt.. Litt spennende å tenke seg,viss en hadde kobblet dette opp mot ett hjemmereef da Se linken.. Lembeh Straits Diving Sulawesi Indonesia En spennende tanke da..
Knut-Arne Berg. Hmm.. er vel ikke noen "fiskemann",men en kan jo få fargerike flotte kar for det da.. Sist endret av Knut-Arne Berg; 31st May 2009 kl 23:58. Begrunnelse: la til en settning til slutt. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ikke mye respons her nei..
Men.. her er en tråd som går om emnet,saxet fra danskeforumet da..om ikke annet.. Saltvandsforum DK • Vis emne - Elektricitet + koraller = vækst?
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
Jeg starter et forsøk med dette i sommer. Har tilegnet meg masse informasjon om emnet og skal i første omg prøve uten koraller bare med selve stålet siden det skal legge seg en blanding av calcium/magnesium på stålet og stålet skal ikke ruste i motsetning til hva mange tror....
Men det er masse informasjon om emnet på nett, men når det gjelder strøm tror jeg man skal prøve seg frem pent... Har et kar stående som jeg skal teste med og håper det gir gode resultater! |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ja Solono,det blir jo nevnt på danskeforumet noe ang.strømforbruket,og der var det jo en eller to som også klarte å spore opp en eller flere plasser på nettet,en kunne få kjøpt nett/stenger med Titan til en rimelig penge også
Må innrømme at jeg ble litt fasinert av dette her ja,i akvariesammenheng,selv om dette ikke egentligt er noen "nyhet",med tanke på oppbygging av kunstige rev,ute i sjøen da.. Det spennendes her er jo om en kan dra fordeler her ang. teknikken i våres egne baljer
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Moderator
|
Jeg har vert inne på tanken å prøve dette selv. Denne tråden på reefcentral handler om temaet: Reef Central Online Community - electricity to stimulate coral growth?
Den sporer kraftig av her og der, men gir allikevel noe matnyttig informasjon. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Junior Member
|
Den første tanken som slår meg er at forbruket av Mg, Ca og evt sporstoffer må vel bli vanvittig høyt, siden det binder seg til metallet?
Ellers virker det jo veldig spennede. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Blir jo rene "bolekuren" dette,for korallvekst,etter som jeg har fått med meg
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Forhandler
|
Så et program om kunstige korallrev som ble bygget på denne måten. Der ble det påstått eller rettere sagt bevist at korallene som vokste i slike omgivelser hadde sterkere farge og var mer motstanddyktig mot høye temperaturer. Men lurer jo litt på strømforbruket her.
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Junior Member
|
Det er egentlig veldig lite strøm som blir brukt
Skal starte en test med det om noen uker og da skal jeg komme med noen tilbakemeldinger om hvordan det går |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ser på saltv.dk,at det der anntydes strømforbruk,ned mot 100-200 mA..realitert mot våres akvarier..
Er jo ikke noe nytt Great Barrier reef,det er snakk om her da :-) for hjemmeakvaristen. Egentligt bagateller,i forrhold til våres strømforbruk ellers til tanken,med tanke på HQI/pumper/varmekolber etc.. Kansje en gammel mobil-lader etc,kan komme til nytte her..
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Ting på strøm fra Danmark? | sloppy | Lys, filtrering & annet utstyr | 5 | 23rd November 2007 19:10 |
| Bestille fra utlandet/strøm | sølvi | Lys, filtrering & annet utstyr | 5 | 23rd November 2007 18:42 |