| SPS små polyppede stein koraller Ett forum hvor det kan diskuteres alt som har med små polyppede stein koraller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administrator
|
Har en acropora frag som sliter litt, og jeg er ganske usikker på hvorfor.
Bildet under: venstresiden måtte jeg ta bort da den var helt død. Ellers ser dere at diverse tupper er hvite, det er de jeg lurer på nå. ![]() Ser litt ut som noen spiser på den, men hvem kan det isåfall være. Fisk i karet: 1 x Gul kirurg 5 x Banggai kardinaler 1 x Salaris 5 x Gobier Noen som kjenner igjen dette?
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Ville jo være svært uvanelig om noen av disse fiskene skulle ta en bit eller to av korallen.
Ser det at Zebrasomaen min er borte på Hystrixen av og til, men det er kun for å ta alger som kommer etter brudd på noen forgreininger. Kan det være andre årsaker? Er fraggen kommet fra en annen akvarist.. i så fall (sykdommer/parasitter)?! Eller kan det være krabber eller lignende? |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
salarisen kan jo ha nappet på den. blennyer er jo ikkje de mest reef safe fiskane
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Tror jeg tok synderen på fersken.
![]() og litt senere: ![]() Nå kan det være den bare var oportunistisk... Den har ikke vært på noen andre av de 30-40 fraggene. Det som er igjen nå er 4 små frags på blomsterholdere.
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Junior Member
|
jeg ville fluttet korallen til ein plas det kråkebolla ikke kommer til og vis du ennå har frag tank så ville jeg fluttet den øve der. den vill nokk komme tilbage, jeg har en milipora som var nesten død etter cyanoen men kommer nå sterkt tilbake
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Bra du fant ut av det Hans Atle til slutt!
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Administrator
|
Vil nok tro det er større sjangs for at det er krokebollen ja...
kan ikke sammenligne en kråkebolle og en sjøstjærne helt, men.. hadde en sjokolade stjærne tidligere i 180 litern, og det var reine jord freseren. Gikk over alt som var... |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Acropora ID | H.A.Z | Hjelp til ID | 2 | 1st April 2008 08:05 |
| Acropora Tortuosa | H.A.Z | SPS - Småpolyppede steinkoraller | 12 | 27th March 2008 21:18 |
| Nemo sliter | KimUri | Ny til Hobbyen | 14 | 30th December 2007 16:25 |
| Acropora ! | Rusky | SPS små polyppede stein koraller | 6 | 15th January 2005 13:26 |
| Bestemmelse av Acropora | Frogfish | Tropiske Koraller | 2 | 13th January 2005 11:43 |