| SPS små polyppede stein koraller Ett forum hvor det kan diskuteres alt som har med små polyppede stein koraller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administrator
|
Heisan alle sammen.
Jeg tenkte det kunne være inntresant å ha en tråd som viser frem mangfoldet av sps koraller i Norge. korallene trenger ikke og være fullt utfarget eller ha det kraftige vekst mønstret alle higer etter, men det bør helst være ett close up bilde av korallen. Legg gjerne ved arts navn hvis dere har dette. Grønn Montipora digitata Orange Montipora Capricornis Orange Montipora Digitata Rosa Possilopora damicornis Grå/lilla Montipora Capricornis
Sist endret av Tage; 31st December 2008 kl 15:15. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Slenger ved et par jeg
Grønn Seriatopora hystrix ![]() Acropora valida
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
fant noen bilde fra fragtanken
lyseblå med grønne polypper acro, kan jo se om jeg finner navnet en dag Acropora Loisetteae Sist endret av endy; 13th December 2008 kl 17:13. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
denne hadde jeg navnet på en gang...
skal se om jeg klarer å spore det den er knall gul granulosa..? caroliniana Sist endret av endy; 4th March 2009 kl 23:24. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Er det ikke flere koraller der ute?
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
Her er noen bilder av noen av korallene jeg har.
Er ikke sikker på ID på alle, så om det er noen som vet konkret ID er det bare å si ifra Acropora Millepora: ![]() Montipora Foliosa: ![]() Acropora Sp.: ![]() ID???: ![]() ID???:
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Administrator
|
Mye flotte koraller der ute... skulle gjærne vært på en rundtur i de Norske hjem å plukket litt ja
Jeg syntes dette lignet litt på en Acropora multiacuta og ikke en granulosa? Hvor har du fått tak i den? |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Administrator
|
Ikke så ulik en A.subglabra heller.
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
det kan nok stemme. jeg er litt usikker på denne. den har ikke typiske granulosa polypper men synes den lignet litt i vekst.
den kommer fra chriss. bare å komme til bergen tage så skal vi klippe litt vi. her er en annen granulosa fra karet, venstre på bildet.. |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Member
|
Får legge inn noen nye bilder her
Hadde litt problemer med opplastingen i kveld/natt, så det blir bare to bilder... To stk. avleggere jeg kjøpte av Korallen for omlag en mnd. tid siden. Pavona: ![]() Montipora: ![]() - denne Montiporaen gleder jeg meg til blir større. Har trua på at den kan bli flott
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| alle slag med nyttedyr ønskes | gaupetassen | Kjøpes | 0 | 9th April 2007 17:36 |
| Salifert sine tester | Linnemor | Kjemien i akvariet | 7 | 6th March 2006 17:39 |
| erimitten spiste opp alle turbo sneglene:( | stian3011 | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 10 | 22nd July 2005 14:55 |