| SPS små polyppede stein koraller Ett forum hvor det kan diskuteres alt som har med små polyppede stein koraller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Jeg lurte på å prøve en "alternativ" måte i sende SPS-avleggere på og trenger en på vestlandet og i øvre del av norge (trondheim og oppover) som vil være med å prøve :-) Kriteriet er at du har et akvarie som er etablert og hvor sps-koraller allerede trives. Det koster deg ingenting, men du må være tilgjengelig når posten kommer slik at den raskt kan komme i vannet igjen. I tillegg må du da rapportere tilbake til meg hvordan det gikk - og muligens sende noe emballasje tilbake igjen, men det er ikke noe hast
Svar her hvis du kan og vil, jeg trenger bare EN fra vestlandet og EN fra trondheim eller nordover foreløpig..
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Dec 2006
Sted: 5355 Knarrevik, Hordaland
Meldinger: 350
|
Skulle så gjerne vært med på det, men selv om karet mitt har fine verdier nå og klart for å sette inn steinkoraller ,så har jeg jo ikke koraller som allerede trives
Men hvis det fungerer ,så kan det vel bli en mulighet for å kjøpe av deg senere
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Yo Espen!
Hvilken alternativ sendingsmetode tenker du på? Noe utenom posten? - frank - |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
Nei, det er med posten, men tenkte å sende som vanlig A-post istedet for overnevnte Ekspress-over-natten. Det tar litt lenger tid og har en maksvekt som gjør at det kun funker dersom man vil kjøpe enkeltavleggere eller maks 2-3 stk.. Men med litt flaks så burde det allikevel gå fint :-)
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Jeg kan ihvertfall bekrefte at å sende noe til Nord-Norge som Norgespakke kan og vil normalt sett gi dårlig utfall.
Fikk nettopp endel Xenia og 1 stk. Acropora fra Kongsvinger området der hvor alt var dødt når det kom fram..Xenia'n var suppa og Acropora'n var/er helt hvit. Feilen er min og ikke selger da jeg valgte fraktmåte og ikke han...Korallene var pakket i isoporeske! Men mulig A-post går bedre... Jeg melder meg på hvis du trenger en kandidat langt nord...Dette vil jo bli et eksperiment for meg også mtp. framtidig handel Sist endret av Haugan; 8th September 2008 kl 22:07. |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
Da sier vi det Frank :-) Har også funnet en hjelper i vest så da er det i boks :-) Skal prøve å fortelle hvordan det gikk her når den tid kommer..
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
Trenger du en prøvekaninin i Trondheim så er jeg med, har stort sett bare sps i karet på 650l. :-)
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Member
|
Søren:-( satt akkurat og lurte på om eg skulle spørre om noen hadde en liten SPS avlegger, som eg kunne sette i karet mitt, for å sjekke om den klarte seg... Hadde en kræsj i sommer og mistet ALLE!!!
Hvordan gikk testen?
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
uff det var kjipt å få krasj i karet, du kan sikkert få en liten bit valida av meg hvis du vill
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Sjøgress, et eksperiment.... | Petrus | Dyrene | 12 | 22nd January 2006 20:09 |
| Mislykket eksperiment med sjøgress.....men | Petrus | Dyrene | 3 | 16th December 2005 15:59 |