| SPS små polyppede stein koraller Ett forum hvor det kan diskuteres alt som har med små polyppede stein koraller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Moderator
|
Bra link Espen.
Har du prøvd ut noe av dette? |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Høres jo inntresant ut... Disse tillsettnings metodene bør kanskje brukes når karet er stabilt og eldet. Enklere å se virkningene av tillsettningene
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Moderator
|
Spennende artikkel. Har noen forsøkt disse tilsetningene? Vet noen om dette er påstander som holder vann? Jeg vet jeg får alle de nevnte stoffene med ballingmetoden, men det hadde vert gøy å booste enkelte verdier en smule for å se om det har noen positiv effekt.
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Member
|
Jeg har ikke prøvd noe av dette, men syntes det var spennende! Nå sliter jeg litt med for lave verdier hos meg så jeg skal få den skuta på rett kjøl før jeg evnt. prøver noe mer :-)
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
jeg doserer produktene som artikkelen tar for seg:
- kalium (potassium ) - sponge power - potassium iodide - jern er sålangt meget fornøyd med disse, men jeg har klart og overdosere med jern, noe som igjen har trigget alge vekst. ![]() |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Moderator
|
Jeg har nå fått kent marine jernchelat i hus og skal se om dette kan forbedre grønnfarven på korallene.
Jeg har dosert anbefalt dose i to uker nå, og ser allerede en forbedring. Jeg byttet et Giesemann midday med et actinic plus lysrør samtidig som jeg startet doseringen av jern. Det kan selvfølgelig være dette som har trigget grønnfarve også... Jeg har desverre ikke gule sps enda, men skal prøve å få dette i hus så jeg kan styre doseringen etter farven på denne. |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Administrator
|
Er det noen her som har testet ut hvor stor grad 20000K/420-450nm påvirker utfarging av spes lilla sps?
Kunne godt tenke meg å prøve noen actiniske rør for å se forskjeller over tid... |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Moderator
|
Ikke akkurat svar på det du lurte på Tage, men jeg synes den passet greit til tråden. Dette er en test av lyskilder med varierende kelvin. Denne testen går på vekst og ikke utfarving, men likevel aktuell. Jeg tenker da spesielt på fiji purple lysrør som får skryt for farvene de produserer. Disse inneholder mye rødt lys. Har noen erfaring med fiji purple og veksthastigheter før/etter bruk av disse?
Advanced Aquarist's Online Magazine - Feature Article: The Best Lamp Is... |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Moderator
|
Etter hva mange av disse oppgir som lyskilder ser det ut som om mye blått lys kan gjøre underverker.
Ja, jeg vet det kan være vanskelig å lese tekst med slike bilder, men det er mulig Reef Central Online Community - All sps tanks |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kveldsbilder og farger | scopas | Tropiske Koraller | 4 | 2nd July 2006 22:33 |