| SPS små polyppede stein koraller Ett forum hvor det kan diskuteres alt som har med små polyppede stein koraller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#11 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
Edit: Fixet Sist endret av Frogfish; 18th June 2008 kl 01:49. |
|
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Senior Member
|
tråden dødelitt ut....
kan være enig i at koraller kan være litt "mote-preget" det er jo mye det samme som i usa hvor aussie-corals bølgen førlengst har skjyllt over kontinetent med nydelige koraller til hårdreisende priser! hvorfor klarer ikke norge få fatt i flere pene lps? mange av det finere sps`ne som har herjet det amerikanske kontinetet har jo funnet veien til lille norge? er det butikkenes vilje til og ikke gidde ta in lps eller er det manger på gode kontakter som kan skaffe pene lps?
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Administrator
|
Hmm.. du sier noe Alf-Magne, tidligere var det ikke noe problem å få inn fargerike og virkelig fine LPS, her i Bergen kom de som oftest som direkte import fra bl.a Indonesia og Filipinene. Da SPS bølgen kom for alvor forsvant interressen for LPS virket det som. Kan tenke meg at som et resultat av dette så har også butikkene sluttet å ta dem inn. noe som har forårsaket at leverandørene så mindre penger i dem osv osv.
Personlig syns jeg det er litt synd. Kan ikke noe for det men jeg begynner faktisk å bli litt lei SPS'er Selv om de er utrolig fine de også |
|
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Senior Member
|
Tipper at dette har hovedsakelig med marked , pris og etterspørsel å gjøre...
|
|
|
|
|
|
#15 (permalink) |
|
Senior Member
|
ville tippet at en sending med acanastrea er hadde fått bein å gå på samme om den kostet 500 eller 2000!
|
![]() |
| Bokmerker |
| Emner |
| lsp, storpolyppede koraller |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvorfor du skal holde fingrene utav tanken.. | Chriss | Anbefalinger, tips & triks | 4 | 28th November 2009 23:34 |
| Det var ikke så bra :o) | sloppy | Tropiske Koraller | 1 | 11th February 2008 14:47 |
| Hvorfor trives ikke Korallene mine? | Tormod | Kjemien i akvariet | 12 | 21st December 2007 13:26 |
| HVilken fisk er deres favoritt og hvorfor? | jonaspaa | Ny til Hobbyen | 5 | 6th May 2007 19:18 |
| Hvorfor døde turboene mine????? | rikard | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 7 | 3rd April 2006 15:54 |