| SPS små polyppede stein koraller Ett forum hvor det kan diskuteres alt som har med små polyppede stein koraller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Jeg har en Montipora som har vokst enorm i det siste. Faktisk så mye at den nå kommer borti en Akropora Valida.
Jeg ser at det nå er kommet en hvit flekk på montiporaen der den er borti Akroporaen. Hva bør jeg gjøre og er det fare for at dette er STN (Slow tissue necrosis) eller kan jeg risikere RTN (Rapid Tissue Necrosis)???
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
kan det være litt kjemisk krigføring?
du kan jo kanskje knekke av den hvite biten og lage deg en avlegger bare et forslag. :idea: |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Artig bilde fra et annet forum:
![]() ett annet litt relatert bilde, et av favorittbildene mine fra RC, legg merke til all zoanthusen og anemonen der:
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Er nok skade vd at den har vokst i den andre dette ja "kjemisk Krigføring"
Har skjedd flere ganger med meg her i 343 literen :frown: ,og årsaken er jo rett og slett at vi ikke har tenkt "vekst",da vi festet de på LS,en vår :frown: Enten får du knekke av nærliggende skjell,eller flytte hele korallen lengre vekk fra konkurentene... Ikke annet å gjøre dessverre med den saken :!: Men som nevnt her,kan du jo få lagd deg noen nye fragg,s av "overskuddet" da.. 8)
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Member
|
Da var det utført.
Det ble mange nye frags av den gitt. :lol: (Du var forsein med innlegget dit HAZ :cry: )
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Slapp av Frontsa,he-he..
Er det god vekst i den,som du nevner,så er den like fin igjen om ett par tre mnd.. Da er du tilbake til utgangspunktet her igjen ja...
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
BTW nå er HDen klar for veien(masse ombygging) og du skal vel lufte din snart? |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Montipora Digitata | H.A.Z | SPS - Småpolyppede steinkoraller | 3 | 23rd April 2008 05:28 |
| montipora | Erik | Kjøpes | 0 | 4th September 2007 19:19 |
| Hvilken Montipora | Frank | Hjelp til ID | 3 | 5th March 2007 20:49 |
| grønn montipora digidata kjøpes i sør-rogaland | alf-magne | Kjøpes | 8 | 28th May 2006 10:36 |
| har noen denne?? : montipora spongodes | alf-magne | SPS små polyppede stein koraller | 0 | 18th March 2005 16:11 |