Sjøhester & nålefisk Ett Diskusjonsforum som tar for seg grundleggende hold av Sjøhester & nålefisk.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 3rd May 2011, 20:27   #1 (permalink)

Medlem siden: Jan 2011
Sted: ålesund
Meldinger: 1
Standard syk sjøhest...

jeg har et par kudaer, og for 4 dager siden hadde hannen posen full av luft.
da jeg jobbet med å få ut luften var posen også full av egg...
2 dager senere lå han igjen opp ned og klamret seg fast med hodet, og igjen fikk jeg ut luft og resten av eggene som jeg ikke fikk ut første gangen...
deretter kviknet han til en hel del og gjorde noen halvhjerta forsøk på å spise litt uten å få i seg stort.
i dag fant jeg han igjen kavende rundt opp ned og hadde enda mer luft enn tidligere, og bittelitt mørk væske men ingen egg...
hvor lenge eggene har vært der vet jeg ikke, men de kan godt ha lagt der en stund ut fra størrelsen på magen som har vært litt større enn normalt ganske lenge.
samtidig har han hatt problemer med å spise noen uker. han bruker enormt lang tid på å "angripe" en bit og virker som der ikke er sugekraft i han rett og slett.. maten kommer bare halvveis inn før han spytter/mister den ut igjen og gir opp. andre ganger kan han bomme på den et par ganger og deretter gi opp...

jeg leste på seahorse.org at man kunne skylle posen med acetazolamide/diamox, men er det mulig å få tak i noe slikt? eller er det noen som har erfaring med dette og har andre forslag?
mary er offline   Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
102 L sjøhest akvarie tone Nano akvarie, opptil 130 L 25 2nd December 2009 09:10
Sjøhest oppstart hvalhai Tropiske Fisk 2 8th April 2008 18:58
(foreløpig) vellykket oppdrett av sjøhest (H.reidi) clown Tropisk Oppdrett 16 27th August 2007 07:53