| Selges Forum for privat salg av akvarierelatert utstyr eller dyr. Forsendelser, ruter etc kan postes i forumet Pratemakeren! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Har du lyst på et flott saltvannskar til høsten?
Da er det på tide å begynne å sette i gang for at det skal være klart for fisk og koraller før høstmørket for alvor setter inn. Jeg selger et komplett 250 liters akvarium til spottpris. For kun kr 3500,- får du alt det tekniske utstyret som skal til for å starte opp på en god måte. Akvarium: 250 l helglass. Laget av en kar på askøy. Jeg aner ikke hvor gammelt det er, med tett og fint er det. Avrenning langs den ene kortsiden. Møbel: Ikke så veldig pent og litt gjennomhullet for å få på plass slanger og ledninger. men forfra og ene siden ser det bra ut. Toppen er designet slik at hele forplaten tas av for maks tilgang til karet. Dette savner jeg på mitt nye kar. Noen beslag og hengsler bør nok byttes ut ettersom det er litt rust på dem. Skummer: Aquamedic turbo multi 1000. Mer enn god nok til dette karret. Folk kan si hva de vil om AM, men denne skummeren har de hatt uforandret i mange år, så den funker helt fint. Produsenten lover nok litt mye når de sier den går fint opp til 1000 liter, men for 250 liter er den akkurat passe. Lys: 250w Mh lampe. Lightline mener jeg at den heter, og er vel orginalt laget for drivhus, men den fungerer yppelig til akvarebruk også. Mange har eller bruker denne lampen. 30W blått lysrør for å få litt mer blåfarge i lystet. Både pære og lysrør er nok modne for utskiftning, men dette må ikke koste skjorten. Selve "motoren" er tatt av og står i en liten boks ved siden av akvariet, men er er mulighetene mange. Sirkulasjon: 3 x MaxiJet. Litt varierende styrker mellom 900 og 1100 l/t mener jeg de er. Returpumpe: Ettersom jeg klarte å knekke koblingen på den Aquamedic OR 1200 pumpen som jeg brukte tidligere får du med en annen pumpe som jeg har liggende. Dersom du vil prøve å lime ORen så skal du få med alle delene. Den kan fremdeles brukes til sirukasjon, men er kanskje litt stor til det. Sump - ganske enkel type med to rom, men gjør at vannet fra skummeren ikke inneholder så mye bobler som man risikerer med bare et rom. Annet utstyr: Varmekolbe - ?? W, vi får se hva vi finner Algemagnet - type hvit.. Hov - type grønn... Saltmåler - type plast. +litt slanger og rør for å få det hele til å hege sammen Jeg har også et gammelt osmoseanlegg som jeg ikke vet om er brukanes til noe som kan følge med. Når akvariet er oppe å går hos ny eier kan en korall avlegger eller to også følge med. ![]() Akvarium med møbel ![]() Lampen ![]() Sump og deler av skummeren ![]() Utstillingsbildet av skummeren Pris: 3500,- Dersom du er interresert så send med en PM eller ring på 93461471. Endre
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| 250l selges | Nikita | Selges | 1 | 14th December 2007 09:56 |
| Komplett 132 ltr m/45ltr sump | Robin | Selges | 22 | 12th September 2007 17:54 |
| KOMPLETT AKVARIUM | johnerik | Selges | 0 | 30th August 2007 15:05 |
| Ønsker tips om spesialbestilling av akvarium+sump etter mål | paulrene | Kjøpes | 2 | 14th October 2006 15:30 |
| komplett Akvarie 160L+sump | Andreas | Selges | 9 | 19th February 2006 14:00 |