| Propagering Ett forum som tar for seg teknikker ved propagering av koraller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
glassbox-design.com » Mag Holder | Magnetic Coral Fragment Rack
Førstemann som finner dem får en klem! :-)
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
wow, så enkelt men så genialt, trenger slik.
Kansje bare lage selv noen som vet hvor man får kjøpt pleksiglass eller akryl produkter i plater o.l. Har vært hoss endel glassmestere men de skal jo ha noen ugudelige priser for å skjære av en kvadratmeter av slikt materiale. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Moderator
|
Prøv verksteder hvor de reparerer bilvindu. Trodde ikke de hadde slikt, men det er faktisk der jeg har kjøpt i det siste.
Vet bilcross kjørere bruker plastruter for sikkerheten, så det er kansje derfor? Et alternativ er clas ohlson, men det er bare små plater de har. Firma som lager reklameskilt har også ofte kapp liggende om du ikke trenger store flater. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
De kostet ikke all verdens heller. Husker ikke helt, men ca. kr 150,- eller deromkring for en plate på 150x50 cm. Tykkelsen de hadde når jeg var der var 2 mm, så de er jo ikke så allverdens tykke da men...
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hmm var å spurte etter det der, men da var alt de hadde noe fislete tynne saker som hvirket mye skjørere og sprøere enn acryl o.l.
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
jeg har laget noe lignende, det jeg brukte var vanlig plexiglass og magnetfestet til en tunze nano pumpe. Disse magnetfestene som følger med på slike pakker er som regel underdimensjonert, og de kan miste festet. Tunze magneten derimot sitter som juling...
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Member
|
Vanlig pleksiglass kan man jo kjøpe hos glassmesteren, i de små mengdene koster det ikke allverden.
Når det er sagt så fikk jeg faktisk bestilt disse MagHolder-hyllene i går hos Coralshopping.com .. Det var en spansk nettbutikk og alt var på spansk så jeg vet ikke om de sender til Norge engang, men ordren gikk igjennom så da får vi se :-) Skal melde tilbake hvordan det går!
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Member
|
Clas ohlson har små plater med plexiglass.
Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Kanskje ikke like sexy, men funker kjempe bra!
|
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Trodde heller ikke det, men de stedene jeg har vært hos har det kostet akkruat det, allverden. Et sted i Asker skulle ha 500 kroner for en 1/4 m2 avkapp han hadde liggende. Var fristet til å spørre om han gikk på tunge medisiner |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Tunze 6200 magnet holder | joachimB | Selges | 0 | 8th September 2007 17:38 |
| PVC hylle | H.A.Z | D.I.Y Gjør det selv | 10 | 27th August 2007 20:22 |
| Kvalitet på magnet ventiler. | Frogfish | Lys, filtrering & annet utstyr | 7 | 7th September 2005 21:44 |
| Magnet feste til MaxiJet | Chriss | D.I.Y Gjør det selv | 17 | 22nd August 2005 07:35 |