| Propagering Ett forum som tar for seg teknikker ved propagering av koraller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Sjekk denne linken.
Her er det en som sattser på andre ting en blomster i drivhuset. http://www.prairiereef.cimaonline.us/aboutr2i3c2k1.htm Frode |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
så denne på reefcentral for en tid siden. han målte lysintensiteten (lux) i drivhuset og den var selv ved overskyet vær mye høyere en det vi oppnår i akvarie. så han bestemte seg for og ha en sort duk over karene for og "dempe" lyset! stili prosjekt!
|
|
|
#3 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Det forundrer meg at det ikke er flere som propagerer i dette landet.
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Jeg tror de fleste sitter med slike fantasier, men det er jo ikke gratis så det blir ofte i miniære størrelser.
Hvis det er noen trøst, så sitter i hvertfall både Villain (Rune) og jeg med tanker om propagering tanker når nye hoved kar skal bygges. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
har hørt at mattilsynet ønsker å stoppe all import av koraller til norge , så hvis noen setter opp systemer for korall dyrking så tror jeg det hadde vært en smart innvestering....
det at mattilsynet ønsker å stoppe import av koraller vet jeg ikke noe mer om, ble bare fortalt det av en av de som jobber på tam alna... noen andre som har hørt noe? |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Sitat:
Ingenting er vel avgjort enda,men etter som jeg har forstått det på han,så ser det langt fra lyst ut for oss akvaristers befinnende... :| Og det gjelder dessverre ikke bare koraller.... :cry:
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
det er jo utrolig synd hvis det blir full boikott av alt det levende i saltvann :evil: men sverige og danmark er jo ikke lange kjøre turen unna 8) 8) men propagering av koraller er jo hvertfall noe som kan gjøre livet til alle saltvannsakvarister her i landet litt enklere...det står jo veldig mange fine koraller rundt i de norske hjem...
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Administrator
|
Jeg har også hørt at lov forslaget som var ute til høring en stund tilbake, er blitt en realitet.
Og finner min reaksjon den gang rettferdig gjort :mad Litt tidlig å si så mye mere før de endelige vedtakene er gjort og alt står sort hvit på papir. Men som du sier Knut så ser det ikke lovende ut. Derfor blir det EKSTRA viktig at de som har koraller benytter seg av muligheten til å ta avleggere og kanskje sette opp en liten propagerings tank :wink: |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Sånn jeg forstod Frogfish sist jeg snakket med han om dette,fikk jeg inntrykk av at det fremdeles lå til høring :?: dette forslaget..
Regner med at han ser denne tråden i det nærmeste,og at han tar seg tid til å innformere litt mer konkret om siste utvikling i denne saken fortløpende. :| Han sitter jo Midt i "smørøyet",hva angår siste nytt i saken,og er vel den som hvet mest konkret her om sakens gang.... Vi ligger jo allerede ett lite hestehode forran EU i skjærpende rettning,når det gjelder nettopp dette med innførsler av dyr,så det blir jo veldigt avgjørende for hobbyens eksistens dette,hvor langt de denne gangen akter å gå.. :|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| korall mat? | Nagel | Tropiske Koraller | 4 | 25th August 2006 11:47 |
| en ny korall!! | alf-magne | SPS små polyppede stein koraller | 4 | 3rd August 2006 09:09 |
| Propagering av koraller. | Chriss | Propagering | 0 | 10th May 2006 06:02 |