Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 11th January 2012, 20:24   #1 (permalink)

Medlem siden: Dec 2011
Sted: Stavanger
Meldinger: 6
Standard Hallo?

Er det noen mennesker igjen på dette forumet? Føler det er rimelig dødt siden jeg ble ferie medlem....

Sist endret av hanneo; 2nd February 2012 kl 19:07.
hanneo er offline   Svar med sitat
Gammel 11th January 2012, 20:37   #2 (permalink)

Medlem siden: Sep 2010
Sted: Bergen
Meldinger: 10
Standard Sv: Hallo?

Hei

Jeg kommer snart til å sette i gang et 1500L eller 2500L kar... jobber hard med å få inn utstyret som trengs.Har tenkt å poste det her... håper det vil være med på å øke aktiviteten her.. har og nabo som skal i gang med et 3000L +++ Har i dag et OVERFYLLT 750L med diverse fisk og koraller.. kan se å poste noen bilder....
Frode Lundgren er offline   Svar med sitat
Gammel 11th January 2012, 21:08   #3 (permalink)
Senior Member

Knut-Arne Berg sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458

Jo..du kan så si..,men det går vel litt i "rykk og napp" her inne på forumet som med både akvarister og ikkeakvarister,regner jeg med.
Her i "mitt område"(rundt Bergenregionen),har jeg inntrykk av att en del enten har lagt helt ned,eller kjører litt på redusert fart for tiden.
Årsak kan jo være trender(hvet ikke helt..),men registrerer jo att andre forum som www.nettakvariet.no og www.akvaforum.no også sliter med medlems"trykket" på forumene sine,og der på disse forumene er det jo for det meste folk som holder på med "sukkervann"(vanligvis vesentligt billigere og lettere å holde på med),så kansje akvariehobbyinteressen ikke er helt"trend" i øyeblikket,,ja bare en tanke fra meg dette altså..
En annen sak er jo att en del her inne har drevet med flytting,andre store gjøremål i hverdagen,en del har familie å ta seg av,samt i enkelte landsdeler er det ett "slit" bare å få tak i alt fra salt til levendes i akvariene sine(tenker da på saltvann),så noen brenner kansje ut av den grunn.
Noen har jo også hatt noen stygge "krasj",og det merkes godt,spesielt for de med litt store kar både mentalt og ikke minst på lommebok,og skal en begynne på nytt igjen,kansje med famile å ta vare på på toppen,så krever det litt på alle måter.
Noen har kansje mistet arbeid,havarerte ekte/samboerskap,og da ryker gjærne ting på hobbyfronten først ut,selv om interessen er der..
Hobbyen koster,spesielt merkes det for de av oss med litt "større system",og som jeg over nevnte såvidt,må enkelte bestille inn så og si alt en trenger langveisfra,med dertil fraktkostnader på toppen av en kansje "stiv" pris på ting fra før.
Må jo ikke minst glemme strøm,pærer ets.som går regelmessigt med(selv om førstnevnte strøm jo nu sies å være "billig",så går det fort noen kroner der også ja.
Er jo heller ikke alle som egentligt "har" så mye nytt å dele med andre ifra sitt eget system(det durer og går),men egentligt ikke så mye nytt,og dermed ikke ser behov for å "mase" for mye på forumene av den grunn,ja,nei det kan være så mye som ligger bak slikt ja..
Og til slutt.. ser jo det er en del som er "innom her",og leser/følger med,selvom de ikke skriver noe selv da,så besøkstall på siden her er jo i det minste akseptabelt,og jeg også er en av de som må nesten hver dag er innom og "kikke",men ikke nødvendigvis har så mye på hjertet for tiden.
Gammel 12th January 2012, 17:02   #4 (permalink)

Medlem siden: Dec 2011
Sted: Stavanger
Meldinger: 6

Takker for svar, Knut Arne! Og Frode, jeg kommer til å følge med
hanneo er offline   Svar med sitat
Gammel 12th January 2012, 17:32   #5 (permalink)
Senior Member

Borge sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: Trondheim/Norge
Meldinger: 457

slettes ikke dødt, bare lite av disse tomme trådene som ikke har noen som helst fornuft.
Mye som skjer hjemme hos forskjellige personer her som gjør at dette er noe vi så vidt rekker mellom jobb og henting i barnehage...
oi se på det, er klokka barnehage tid.
jaja

god kveld da
http://familienholen.net/borge
Borge er offline   Svar med sitat
Gammel 4th February 2012, 13:20   #6 (permalink)

ja.. tar litt tid med meg... legger inn noen bilder som lovd.. Dette er et midlertidig 750L som går med diverse fisk og koraller i garasjenHar ikke vært så flink å jobbe med det, men det skal til slutt fases over i et 2000L kar.. Garasjen skal når det er ferdig en gang bli mer et bruksrom.. blant annet med saltvannakvarium..
Vedlagte miniatyrbilder
hallo-fisk-185.jpg   hallo-fisk-188.jpg   hallo-fisk-182.jpg   hallo-fisk-183.jpg   hallo-fisk-180.jpg  

hallo-fisk-191.jpg   hallo-fisk-199.jpg   hallo-fisk-213.jpg  
Gammel 4th February 2012, 13:46   #7 (permalink)

Some more pics.. er kommet noe flere korallere etter bildene var tatt...
Vedlagte miniatyrbilder
hallo-fisk-183.jpg   hallo-fisk-750.jpg  
Vedlagte bilder

Gammel 5th February 2012, 02:41   #8 (permalink)
Senior Member

endy sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 323

vi liker store kar
lag en tråd da....

rart ikke algene blir beitet med så mange kirurger?
endy er offline   Svar med sitat
Gammel 5th February 2012, 12:18   #9 (permalink)

noen bilder til
Vedlagte miniatyrbilder
hallo-fisk-745.jpg   hallo-fisk-748.jpg   hallo-fisk-751.jpg   hallo-fisk-752.jpg   hallo-fisk-753.jpg  

hallo-fisk-754.jpg   hallo-fisk-755.jpg   hallo-fisk-756.jpg   hallo-fisk-757.jpg   hallo-fisk-762.jpg  

Gammel 5th February 2012, 12:18   #10 (permalink)

og noen til.... Bli laget en egen tråd når jeg starter byggingen av "hovedkaret!!" som blir på ca 2500L.. men det blir nok noen "timer" til..
Vedlagte miniatyrbilder
hallo-fisk-766.jpg   hallo-fisk-768.jpg   hallo-fisk-769.jpg  

Sist endret av Frode Lundgren; 5th February 2012 kl 12:26.
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hallo :) Vårt 325 L akvarie. Anita og Tom Anders Akvarie 600L eller mindre 44 30th May 2010 15:40