Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 25th May 2011, 19:26   #1 (permalink)

Medlem siden: Jun 2010
Sted: buskerud
Meldinger: 19
Standard Værden dødeste forum?

Dette MÅ være det forumet i værden med minst aktivitet?
Er jo ikke et innlegg på 14 dager jo!
Er man heldig så der det maks 4 brukere pålogget samtidig.

Hva skal vi gjøre for og øke aktiviteten?
wiggo er offline   Svar med sitat
Gammel 25th May 2011, 19:37   #2 (permalink)
Senior Member

Knut-Arne Berg sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
Standard Sv: Værden dødeste forum?

Sitat:
Opprinnelig postet av wiggo Vis post
Dette MÅ være det forumet i værden med minst aktivitet?
Er jo ikke et innlegg på 14 dager jo!
Er man heldig så der det maks 4 brukere pålogget samtidig.

Hva skal vi gjøre for og øke aktiviteten?
Hysj..Wiggo,så vi ikke vekker noen...
Har selv tidligere hvert innom emnet,og har vel også litt med årstiden å gjøre også dette,og er mindre aktivitet på andre forumer også nu for tiden har jeg registrert.
Men ett såpass lite forum som dette er,så merkes det kansje ekstra ja..
Gammel 25th May 2011, 20:26   #3 (permalink)

Jeg skal være stille

Syntes bare at det er kjedelig at bare vi 2 er våkne, mens alle andre sover
Gammel 25th May 2011, 22:32   #4 (permalink)
Member

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Stavanger
Meldinger: 155

Sitat:
Opprinnelig postet av wiggo Vis post
Jeg skal være stille

Syntes bare at det er kjedelig at bare vi 2 er våkne, mens alle andre sover
Er stadig innom jeg og ...legger inn noe bilder og video ...men det er lite respons ...så da gir man opp ...
seeker er offline   Svar med sitat
Gammel 25th May 2011, 22:42   #5 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 70

Kvalitet fremfor kvantitet...

I mine øyne er det en mye større andel av trådene her inne som holder høy kvalitet, sammenlignet med det andre forumet. Kan være dødt her til tider, men bedre det enn at forumet fylles med svada. Skal bidra med en tråd om min DIY biopellets-reaktor til 2kr, når eksamenstiden er over
TerjeUtne er offline   Svar med sitat
Gammel 26th May 2011, 01:01   #6 (permalink)
Senior Member

Borge sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: Trondheim/Norge
Meldinger: 457

Bygger hus, retter tomt ordner ved, meisler fjell snekkere uthus fikse jord lage Steinmur. Flytte trær plante busk pleie kone passe barn flytte ut være på jobb

Høres greit ut, men prøv det på ei tomt lagd av fjell og har en vinkel på 45 grader
http://familienholen.net/borge
Borge er offline   Svar med sitat
Gammel 26th May 2011, 12:10   #7 (permalink)

Sitat:
Opprinnelig postet av TerjeUtne Vis post
Kvalitet fremfor kvantitet...

I mine øyne er det en mye større andel av trådene her inne som holder høy kvalitet, sammenlignet med det andre forumet. Kan være dødt her til tider, men bedre det enn at forumet fylles med svada. Skal bidra med en tråd om min DIY biopellets-reaktor til 2kr, når eksamenstiden er over

Det gleder jeg meg til, er litt nysgjerrig på biopellets.
Gammel 31st May 2011, 05:15   #8 (permalink)

Medlem siden: Apr 2011
Sted: Trondheim
Meldinger: 1
Standard Re: Værden dødeste forum?

Hei, jeg er helt ny innen saltvann så tenkte å skrive hvordan det sees fra min side. Dersom det er upassende å beskrive de slik så fjern gjerne innlegget mitt.

Det er to norske saltvannsforum, med for det meste de samme aktive folkene.Jeg registrerte meg nesten samtidig på begge forumene, saltvannsforum.no (SF) var lett å finne, linket til fra andre akvarie/hobbysider (lett å finne om man kommer fra ferskvannsverden). Aquafreaks hørtes litt med avansert ut, samt engelsk tittel og ikke nevnt på andre sider, så fant ikke dette forumet før et par dager etter SF.

SF er en klubb, og jeg føler at jeg egentlig burde ha betalt for å få svar fra de drevne og lage min egen akvarietråd etc (navn på underforum som "medlemmers akvarium" gjør at man føler man ikke er like velkommen som kun forumbruker). Selv er jeg ikke intr. i å gå på møter, får ikke rabatt i butikker nær Trondheim, og synes egentlig det er litt tullete å betale for å være på et forum - men selvfølgelig flott sted for en klubb å være.

Har ikke skrevet noe på dette forumet (litt av en første post ), men da det er lite aktivitet og når det først er noe så er det på høyt nivå/ikke nybegynner vennlig "se så fine bilder her er fisken min" nivå så det er litt skummelt å prøve å hive seg med. På SF er det også ganske lav aktivitet, og vanskelig å dra igang diskusjoner på ting man lurer på og kanskje har lest litt om andre plasser uten helt å ha peiling.

Det blir litt sånn som denne tråden, regner med wiggo vil ha litt mer action på forumet og folk svarer med alt annet enn forslag til å lage litt mer action (absolutt ikke vondt ment altså).

Synes også forumet blir litt rotete, med annonser både på forumet (gamle) og på forsiden (må logge inn for å se dem, ikke alle som vil kjøpe som gidder å registrere seg) samt artsdatabasene. Mulig jeg er litt treig, men der finner jeg oversikt over fisker, men om jeg vil spørre om noe fiskerelatert som ikke handler om en spesiel art aner jeg ikke hvor jeg bør poste det.

Sitat:
Kan være dødt her til tider, men bedre det enn at forumet fylles med svada.
Jeg er jo ikke en del av dette forumet, men om mange poster og kommenterer, lager diskuasjoner og det er høy aktivitet er det mye lettere for oss nybegynnere å slenge oss med. Da blir det ikke så farlig om posten vår ikke handler om skaleringen av duppdingser til skummerfnotten og luskelatten. Greit å ligge litt lavt når man er ny og forsvinne litt i mengden av folk, og en dag har man vært der lenge og kan plutselig snakke om skummerfnottene uten at noen vet at du er skikkelig noob.

Har selv endt opp på Reef Central, selv om jeg mye heller ville ha vært på et norskt forum, møtt folk i nærmiljøet til å bytte frags med og slikt noe.

SF er forresten nede halvparten av natta of RC får for stor belastning så da leser jeg her da! Er bare ikke så mye mer å lese, men snikleser alle trådene deres og vet hva dere driver med
Tigerlusken er offline   Svar med sitat
Gammel 31st May 2011, 14:35   #9 (permalink)
Senior Member

Borge sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: Trondheim/Norge
Meldinger: 457

slutt med sniklesinga og heller ta deg en tur rundt om her i trondheim å se
http://familienholen.net/borge
Borge er offline   Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are