| Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner. |
![]() |
|
|
LinkBack (7) | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink)
|
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Heisan folkens
Var jo nede og hentet meg noen led lamper for noen uker siden i dk på "øverste hylle", med tanke på både "power" og "pris" av det som ligger på øverste hylle pr.d.dato. Fikk med meg 4 moduler(en master og tre slaver) av disse kraftige 200watts.Pacific modulene bestykket med 5 watts cree dioder i. Så lang,så bra,og skal love dere att dette gir "power" nedover i vannmassene her Er veldigt fornøyd,med ett unntak.. Den ene strømforsyningen jeg fikk(en pr. modul) virket ikke helt "god" her fra første dag etter oppsett over karet. Virket som "dårlig kontakt" inni strømforsyningen,og av og til blinket modulen,slo seg av, eller bare virket på noen av diodene Byttet ut kobblingsledninger og strømforsyning med en av de andre modulene,og da virket selve modulen som "bare tusan", så jeg fastlo raskt att det måtte ligge i selve strømforsyningen til denne modulen. Kontaktet selfølgeligt rimeligt raskt butikken i Danmark jeg kjøpte disse lampene av http://www.deepoceanshop.dk/ , og innehaver Moby sendte sporenstraks avgårde en ny strømforsyning,og det på samme dag jeg tok kontakt med han Og det uten noen som helst spørsmål faktiskt,så begynner å sette pris på denne mannen etterhvert,og ikke første gangen jeg har handlet med den karen heller. Meen.. så er det jo min "sedvanlige flakks her da... )Varen ble.. som vanligt "hengende" i tollen her i Norge(det gjør det foresten hver pokkers gang jeg bestiller noe utenlands!! Dagene gikk,og fikk så en melding på sms fra posten hvor jeg måtte sende ned kvitering på varens kosnad,innhold bla-bla..,og tok kontakt først med Moby som omstendigt hadde skrevet på pakken att dette var en GARANTISAK/INGEN KOSTNADER!, men det var tydelig vis ikke godt nok for posten da de ikke tjener noe på å unnlate gebyrer og inndrive toll, eller GADD de ikke lese på pakken eller følgepapirer som var med.. ?Etter mye frem og tilbake i telefonen med byråkratiet her,så ENDELIGT "måtte" de gi slepp på pakken og få sendt den videre,og fikk den hjem i dag faktiskt Fikk byttet om og nu virker alt som det skal heldigvis,men håper selvsagt dette ikke er ett "generelt problem" med disse stømforsyningene,ikke minst med tanke på min flaks.. Nok om det.. Så det positive..(ja-ja.. er jo mye poitivt i det jeg srev over også her da,så ikke missforstå meg Fikk i samme slengen snakket en god stund med Moby om alt muligt,og kom til å nevne for han att ved sending(utførsel av varer), så skal det trekkes fra 25% dansk moms på veiledende utsalgspriser på seaten hans,noe han ikke hadde hvert borti/var klar over selv,med tanke på salg til Norge. Forklarte han att jeg ikke først vil betale 25% dansk moms på en vare+ sendeutgifter hit,og så betale gebyr her i Norge+ 25% moms til,og ikke minst moms av den danske momsen på toppen(Her i Norge som alle hvet legges 25% moms på til slutt på toppen av alle beløp pakkene er kommet opp i underveis..),så det blir fort penger av det.. Jeg gav han noen gode eksempler,og han sjekket litt opp rundt dette selv også naturligvis(er jo litt forståeligt att han ikke var heeeelt asjour med det Norske regelver utenfor EU,da de primært selger innenlands der nede.. Men igår kom en "gladnyhet" fra han på mail til meg,og han kunne da bekrefte att jeg hadde RETT! med tanke på mine utspill,og att han heretter trekker fra disse 25% danske momsepenger på utsalgsprisene,noe som vil gjøre enda større utslag igjen her i Norge når byråkratiet her skal smøre på sine 25% som apanasje til staten på toppsummen av pakkene en bestiller fra utlandet. Blir jo "litt mer lukrativt"for oss alle å handle litt utenlands,når butikker der blir gjort oppmerksom på regelverket her da,og ville bare dele det med dere andre her inne..
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Junior Member
|
Bra Knut Arne...du baner vei for at jeg overveier å handle osmoseannlegg i fra moby...bør vel sende han en mail å gjøre han oppmerksom på det samme å bestille via mail...kan du legge ut mail adressen hans ?
tomo
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Ser den ene e-posten jeg fikk på outlock bare sto det moby amir
En annen sto det Deep Ocean på som avsender,kansje en av disse virker? Ellers så har jeg jo helst komunisert med han gjennom "pb,er på www.saltvandsforum.dk jeg da utover telefoniskt kontakt Tom. Har ike hvert innom hjemmesiden hans eller saltv.dk akkurat nu og sjekket,men du finner helt sikkert en kontaktadresse disse plassene også,viss ikke det jeg skrev her funker for deg. Veldig grei kar å både snakke og omgåes med foresten,og kjapp med leveringer. info@deepocean.dk
Knut-Arne Berg. Hmm.. er vel ikke noen "fiskemann",men en kan jo få fargerike flotte kar for det da.. Sist endret av Knut-Arne Berg; 16th April 2011 kl 21:46. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.aquafreaks.no/forum/pratemakeren/4075-en-gladnyhet-og-en-ikke-sa-bra-nyhet.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| Om Korallen « Korallen.no | This thread | Refback | 23rd April 2011 21:38 | |
| Korallen.no var pÃ¥ NRK programmet “Folk: Det koster Ã¥ ha kar” « Korallen.no | This thread | Refback | 20th April 2011 23:35 | |
| Balling « Korallen.no | This thread | Refback | 20th April 2011 21:57 | |
| Mykkoraller « Korallen.no | This thread | Refback | 20th April 2011 13:57 | |
| Kjempetilbud pÃ¥ 1150 liters akvarium. Optiwhite med svart bakvegg « Korallen.no | This thread | Refback | 19th April 2011 09:21 | |
| Fisker « Korallen.no | This thread | Refback | 18th April 2011 01:34 | |
| Levende stein selges for 159.- kr kg « Korallen.no | This thread | Refback | 17th April 2011 02:20 | |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| I disse led fokus tider hvor "alle" skal ha led.. | Knut-Arne Berg | Lys, filtrering & annet utstyr | 0 | 8th April 2011 14:53 |
| Nytt internasjonalt forum for "ansvarlig" akvariehold | Agathos | Pratemakeren | 0 | 4th February 2010 14:36 |
| Lyst på "Mantis Shrimp" aka Odontactylus scylarrus | Brainader | Ny til Hobbyen | 4 | 18th December 2006 13:00 |
| Selges Aqua-Medic "Hang on" skummer Biostar Flotor | killi | Selges | 3 | 17th February 2006 00:19 |