| Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner. |
![]() |
|
|
LinkBack (1) | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink)
|
|
Senior Member
|
Hei!
sitter å glor på youtube på lps koraller, fy kor lyst eg har på noen i karet mitt. Skal en tur til bergen i neste veke, er det noe koraller inne på butikkene i bergen? Noen private som ønsker å kvitte seg med noe? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Sitat:
Ellers.. ja-jo.. har litt LPS her i "Askøyreef 2." da,men ikke noe jeg har ønsker om å selge eller fragge der enda.. Meeeen... har "litt" av denne gruppen nede i det nye avleggerkaret mitt,men ikke av de mer "exlusive" sorter der nede for øyeblikket. Men har da en flott metallic grønn Pavona decusata(large str.)(den loddne pavona) 2 stk. små brune Pavona decusata på plugg(samme loddne pav.) kan ta ett par ører av vanlig brungrønn Pavona cactus også evt. 2.stk. grønne Caulastrea furcata kroner(small)(rundt 10 hoder på) Kan ta av en liten bit Calaxea fasiculatis til deg,evt. Har vel også noen kroner med Hydnopora exesa(small) En liten Ceptoseris mycetoroides på plugg(dekker hele pluggen,og denne er fin men sentvoksendes,så den har stått en goood stund på pluggen der allerede,så typiskt en som tar tid å få opp fra en liten bit men jo større den er i omkrets,jo fortere brer den seg,selvsagt. Det var vel det jeg har til bytting eller salg av LPS ja Erik,og kan jo jo gjærne bytte litt i interisange andre koraller da.... SPS,LPS,KNAPPER,RICORDEA FLORIDA i sorter og farger jeg IKKE har selv da selvsagt.
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
Dyrebutikken på drotningsvik venter vel sin første sending med saltvann nå , mener at de skulle "satse" på koraller så skal vel ikke se bortifra at det kanskje er noe der , ellers har jo pjot og de inne (Startside – velkommen til tropisk saltvann)
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Skal se om eg får tid til en tur ut på askøy knut arne, er du på jobb om dagene? Skulle kanskje prøvd meg på en tur ut til pjot`n og. Har nummeret ditt knut arne, så ringer visst eg tar turen.
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Venter på å bli skjært opp litt i på sykehus for tiden er jo ikke mer enn 10minutter fra meg med bil til Pjot,n Har du noe interisangt å komme med i bytte foresten? Trenger jo ikke "flå deg"mer enn JEG selv synes er helt nødvendigt da..sånn egentligt..
Knut-Arne Berg. Hmm.. er vel ikke noen "fiskemann",men en kan jo få fargerike flotte kar for det da.. Sist endret av Knut-Arne Berg; 6th February 2011 kl 19:50. |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
Er vell heilt sikker på at du har alt av det eg har. 80% av det eg har kommer fra deg og de siste% kommer fra frontosa her på forumet. Er vell fortsatt i en oppbyggingsfase kan du sei. Tenkte eg skulle se om eg kunne finne noe fisk å putte oppi også. Har ikke sett inn noe nytt på aldri så lenge. Trenger dette for å sparke litt liv i hobbyen.
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Har en Naso elegans i "rest" fra forrige sending,jeg selv venter på fra reefexpressen,samt har nu "puttet på"en Chelmos rostratus,siden jeg må gjennom nytt avklimatiseringsbestyr igjen nu uansett,og blir vel noen SPS"rosiner også tenker jeg(svakt menneske hvet det,, )Det "positive" denne gang,(om en kan si det slik da),er att jeg er under kniven selv på sykehuset den dagen expressen kommer til byn,så jeg har klart å hive alt dette bestyret over på en saltis her ute på øyen,så kommer hjem til "duk og dekket bord" igjen noen dager etter,uten tanke på hverken henting,sene timer og avklimatisering av ervervelsene,så kommer jo noe godt ut av dette da Men han som tar seg av dette er en veldig dyktig korallmann,så alt er nok i de beste hender!
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
Tenkte vell ikke hovudsaklig på deg når eg sier fisk:-) Men sånn generelt. Tror nok du har det eg fikk med meg fra frontosa: montipora cap, digitata,formosa. acropora valida og ett par sorter staghorn tror eg. Men nå er eg komt til bergen, så får ikke muligheten til å bytte nå, men kan alltids sende noe oppover med båten til deg, vi kan snakkes om dette.
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
Takk for besøket Erik,og velkommen igjen en annen dag
Hadde vel ikke så "mye" i spennendes LPS fraggs,egentligt til deg,som du ikke hadde fra før,fant vi ut,men ble jo desto mer påfyll med SPS frags på deg da,og var jo noen fine der også innimellom Får håpe du har igjen penger til bensin,ferge og bompenger nu,etter først ett besøk hos meg,og så ned til Pjot,n i etterkant.. Ja-ja.. tror nu egentligt ikke jeg var såååå "slem"med deg da....egentligt.. Må jo ta vare på gode gamle kunder er det noe som heter,og bare kjekt å kunne hjelpe til med noe nytt i akvariet ditt,siden jeg har forståelse for att koraller ikke vokser på trær,der inne med deg heller.
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hei!
det er alltid morro å besøke andre som brenner for saltvann. Setter stor pris på at eg er velkommen ut på den koralløya deres:-) Det blei mange fine eksemplarer, og etter avklimatisering har samtlige koraller det fin-fint. Kommer nok ut på holmen med en annen anledning også! |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.aquafreaks.no/forum/pratemakeren/4034-lps.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| Utstyr « Korallen.no | This thread | Refback | 18th February 2011 19:25 | |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|