| Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#11 (permalink) |
|
Senior Member
|
mhm, er nesten så jeg må slå meg med en tur til vestlandsfanden når jeg finner en bil som skal den veien.
Driver selv med utbygging og må lage ett nytt akvarium(oppsett) som passer bedre med det jeg har lært siden oppstart og som passer mer inn i de nye husplanene. Kjenner jeg blir veldig sjalu når jeg ser slike kjellere i den størrelsen og som i tillegg er isolert. Har jo selv noen kvadrat med kjeller til alt dilldall, MEN det er smått med takhøyde og slettes ikke plass til noen over 180cm ;D, det er ei furtebu somkjærringa ihvertfall holder seg langt unna. Også følger den utetempen så det er kaldt nok om vinteren. Har jo funnet ut det at det er sumper og tanker der utseende ikke spiller så stor rolle som har de mest interessante dyrene og tekniske løsningene. Hadde kona gått med på det så hadde jeg hatt gjenngrodd sump som akvarium, men da får jeg ikke ha noe akvarium påståes det ;D. Vurderer selv og drite i kjelleren og sumpa der og tenke ut noe under skapet, koster lapper å varme opp vannet og kvitte seg med fuktighet. Jeg har noen tanker om hvordan ting skal være eller hvordan jeg vil ha det, men er lettere å gjøre noe endelige avgjørelser når jeg har rommet det skal i ferdig. |
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Bare å gi en lyd i forkant det Borge,før du kommer
Har sikkert en plass å overnatte også evt. Takhøyde?.. her er det 250cm fra støpegulv til tak.. Var vel egentligt ikke mer enn 190cm og ingen isolasjon under støpegulvet fra "børjan"da..,men har holdt,og holder fortsatt på.. å skyte/grave og bære ut stein og masser der nede,og det har vel pågått i 4-5 år nu.. Var ikke hverken isolasjon eller takhøyde her heller nei,men tar rom for rom,og alt må bæres manuelt ut gjennom vinduer og dører,så ett møysommeligt arbeid.. Kommer ikke opp med pumpebil heller,så støper nytt gulv etappevis her i gården,og henter ferdigbetong med traktoren i slike 1000 liters plastfat,med forsinkelsesstoff i røren.. Dette blir bært inn i bøtter og trillebår.. "Mitt hus er min borg",som det heter.., og går litt i rykk og napp,etter tiltakslyst.. Flateinnhold på huset er rundt 8*15meter utvendigt,og har gravd/skutt meg ned rundt 70 cm innvendigt, avrettet og nu tilslutt bygd opp nytt gulv nu i en del av arealet,så gjør seg ikke selv nei,dessverre.. Må jo etterstøpe under murene også underveis som jeg fjerner masse,selvsagt. Blir vel ferdig med kjelleren forhåpentligvis før jeg blir pensjonist.. Huset er opprinneligt fra 1961,men påbygd en del gjennom årene..
Knut-Arne Berg. Hmm.. er vel ikke noen "fiskemann",men en kan jo få fargerike flotte kar for det da.. Sist endret av Knut-Arne Berg; 2nd August 2010 kl 01:24. |
|
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Member
|
btw, har HAZ vært på besøk med korallene jeg kjøpte for deg?
|
|
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Heeeei..
Joda, han var utom her ja med mitt og en good del ekstra både til meg og oppbevaring for han,he-he. Så veldigt flott ut de du plukket for meg ja,og.. du fikk penger for de ikke sant? Kånemor skulle overføre penger til deg,og har ikke tenkt noe mere på det før du nu sender meg en Pm her Hun pleier å få med seg slikt når jeg ber hun,så håper det ble gjort,ellers så får du gi meg en lyd selvsagt oddski Litt makeligt av meg ja,og fint å ha en som styrer dette med regninger og nettbanker her hjemme..
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Litt morsom.. | Frogfish | Pratemakeren | 1 | 15th December 2006 18:14 |
| litt humor | yvonne_89 | Pratemakeren | 0 | 1st June 2006 18:53 |
| Lys og litt diverse | looney | Ny til Hobbyen | 17 | 14th December 2005 10:11 |
| litt Helge kos ;) | Reptilus | Pratemakeren | 8 | 4th December 2005 16:58 |
| Nytt hus = Nytt DIY akvarie | Andreas | D.I.Y Gjør det selv | 18 | 6th April 2005 18:56 |