Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 12th May 2010, 19:41   #1 (permalink)
Senior Member

Kari H sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Bergen
Meldinger: 427
Standard kjøp av koraller på nett.

Hvor kan jeg finne en nettbutikk som selger sps, i Bergen tar de bare inn myk koraller og jeg ville også gjerne kjøpe en tridacna. Karet mitt er nesten helt tomt for koraller og jeg planlegger et større innkjøp.

Er det noen som erfaring med usa ? eller andre gode nettbutikker hvor man ikke bli flådd. Kikket litt på en side i calefornia og korallene var billige 121,- for en candycan som koster veldig mye i Norge.
Jeg skal ha minst 10 arter. Kanskje noen vil bestille sammen med meg ?
Alternativet er england eller danmark, men jeg tror engalnd er billigere ? Jeg MÅ ha noe straks.
Kari H er offline   Svar med sitat
Gammel 12th May 2010, 21:35   #2 (permalink)
Member

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Stavanger
Meldinger: 155
Standard Sv: kjøp av koraller på nett.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kari H Vis post
Hvor kan jeg finne en nettbutikk som selger sps, i Bergen tar de bare inn myk koraller og jeg ville også gjerne kjøpe en tridacna. Karet mitt er nesten helt tomt for koraller og jeg planlegger et større innkjøp.

Er det noen som erfaring med usa ? eller andre gode nettbutikker hvor man ikke bli flådd. Kikket litt på en side i calefornia og korallene var billige 121,- for en candycan som koster veldig mye i Norge.
Alternativet er england eller danmark, men jeg tror engalnd er billigere ? Jeg MÅ ha noe straks.
Det er jo endel medlemmer på dette forumet og på saltvannsforumet som selger koraller ..og da blir jo ikke transport kostnadene avskrekkende ..... Fjellkt , bareare.
Ellers er det jo et par kar som skal legges ned , hvor alle koraller er for salg ..dette er annonsert på forumene.
seeker er offline   Svar med sitat
Gammel 12th May 2010, 22:29   #3 (permalink)
Member

Medlem siden: Jan 2009
Sted: stavanger
Meldinger: 159

Sitat:
Opprinnelig postet av seeker Vis post
Det er jo endel medlemmer på dette forumet og på saltvannsforumet som selger koraller ..og da blir jo ikke transport kostnadene avskrekkende ..... Fjellkt , bareare.
Ellers er det jo et par kar som skal legges ned , hvor alle koraller er for salg ..dette er annonsert på forumene.
For å ikke glemme at dersom du skal ha noe annet enn mykkoraller så er det cites dersom du er utenfor norge
Gammel 12th May 2010, 23:26   #4 (permalink)
Senior Member

Knut-Arne Berg sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458

Sitat:
Opprinnelig postet av Kari H Vis post

Ja hva er du egentligt på jakt etter da Kari av SPS?

Har fortalt deg før att jeg "alltids" har litt av hvert ståendes her ute,og alt fra frags til koraller i knyttenevestørrelse.
Kommer en del nytt hjem her også snart forhåpentligvis viss alt klaffer.
Hvet jo self. ikke hvor grensen din er lagt på å kalle seg "flådd",men for mitt vedkommendes i hvertfall,så har vel jeg 3,5-4000 i rene akvarie strømregninger pr annen måne,driftsutgifter/slitasjer på teknikk,lysrør,salt og diverse tilsettninger,og koraller opp mot en knytteneve størrelse har opptatt en del mnd. plass i karene her, så kan ikke gi de vekk heller,forståeligt nok.
Men har fortsatt frags fra 200,- her,og har vel også noen lys skadde større validaer her du kan få for en hundrings pr. stk,bare for å gjøre plass til de nye her i karene mine.
Gammel 12th May 2010, 23:27   #5 (permalink)
Member

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Stavanger
Meldinger: 155

Sitat:
Opprinnelig postet av oddski Vis post
For å ikke glemme at dersom du skal ha noe annet enn mykkoraller så er det cites dersom du er utenfor norge
Har du ODDSKI noe spennende klar nå ? noe som passer for meg ..
seeker er offline   Svar med sitat
Gammel 13th May 2010, 00:53   #6 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Feb 2010
Meldinger: 60

Sitat:
Opprinnelig postet av Knut-Arne Berg Vis post
Ja hva er du egentligt på jakt etter da Kari av SPS?

Har fortalt deg før att jeg "alltids" har litt av hvert ståendes her ute,og alt fra frags til koraller i knyttenevestørrelse.
Kommer en del nytt hjem her også snart forhåpentligvis viss alt klaffer.
Hvet jo self. ikke hvor grensen din er lagt på å kalle seg "flådd",men for mitt vedkommendes i hvertfall,så har vel jeg 3,5-4000 i rene akvarie strømregninger pr annen måne,driftsutgifter/slitasjer på teknikk,lysrør,salt og diverse tilsettninger,og koraller opp mot en knytteneve størrelse har opptatt en del mnd. plass i karene her, så kan ikke gi de vekk heller,forståeligt nok.
Men har fortsatt frags fra 200,- her,og har vel også noen lys skadde større validaer her du kan få for en hundrings pr. stk,bare for å gjøre plass til de nye her i karene mine.
Takk så mye for de korallene jeg fikk kjøpe av deg når jeg var bortom deg. Kan faktisk se litt vekst på enkelte allerede men har du mulighet til å skrive opp hva de het? Det har jo jeg selvfølgelig glemt allerede

Jeg tar gjerne turen bort om ikke så altfor lenge for å kjøpe noen flere i div farger
Henningl er offline   Svar med sitat
Gammel 13th May 2010, 09:41   #7 (permalink)
Member

Medlem siden: Jan 2009
Sted: stavanger
Meldinger: 159

Sitat:
Opprinnelig postet av seeker Vis post
Har du ODDSKI noe spennende klar nå ? noe som passer for meg ..
Har nesten bare sps... men har holdt av en avlegger av den candy saken jeg lovet deg. Ikke særlig stor men 3 hoder.
Gammel 13th May 2010, 09:47   #8 (permalink)
Senior Member

Knut-Arne Berg sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458

Husker ikke helt hva du fikk med deg lenger jeg Henning,da det tross alt har hvert noen akvarister utom her etter koraller og frags.
Har som regel flere av samme type ståendes her,så du får heller peke ut hva du fikk med deg sist gang når du tar turen oppom,så kan vi finne ut av det skal du se.
Tror det blir det enkleste ja.

Ikke noe særligt "nytt" her for tiden,men må rydde litt plass til nye sorter som kommer inn utover nu,og i den forbindelse er det muligheter for å gjøre seg en god "deal"med frigjørelse av plass i systemene for tiden.
Gammel 13th May 2010, 10:05   #9 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Mar 2010
Meldinger: 58

Slenger meg gjerne på deg da Henning.
Ojani er offline   Svar med sitat
Gammel 13th May 2010, 13:24   #10 (permalink)
Senior Member

Kari H sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 427

Jeg ønske meg en tridacna eller to, så vil jeg har noen storpolyppede stein koraller. type boble. Noe som beveger seg. Jeg vil og gjerne ha en liten type anemone som ikke blir grandios slik som den magnefica,en jeg hadde.

Jeg vet at jeg kan kjøpe Ricordea av Knut Arne når hans er klar for deling og jeg vil også ha en frag av den andre korallen. som han har. Men jeg vil gjerne ha flere recordea i forskjellige farger.
Jeg vil gjerne ha pontipora og mushroom..

Jeg ser på nettet at endel lps også kan ha bevegelse slik som echinophyllia som jeg har selv, det er interesante koraller syns jeg.

Jeg vil hvertfall ikke bare ha mykoralle som de selger i Butiken her.
Hvis noen har noe å selge så legg ut navnet her så kan jeg finne dem på nettet.
Kari H er offline   Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
kjøp og salgsprobemer på seaten her.. Knut-Arne Berg Pratemakeren 4 30th January 2010 16:23
Dummeste kjøp? Mack Ny til Hobbyen 3 25th April 2007 23:03
Er nett før!!! heine Pratemakeren 15 30th August 2004 22:09