| Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Hallo.
Startet et 160 liter saltvannsakvarie for 2 mnd siden, men vil ha kraftigere lys. Noen so har noe erfaring med disse fra Reef supplies?? Reef supplies Reef supplies Setter stor pris på svar |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hei ,
har ingen personlig erfaring med denne lampen selv , men når det gjelder styrken på lyset så greier du deg langt med denne : Reef supplies hviket lys har du over karet nå ?
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Ok...men er ikke månelys (LED) på den, kunne tenkt meg å hatt det
No har eg 2 30w t8 rør. Men har føreløbig bare noen fisker å levende stein i. Har ikkje kjøpt noen koraller enna. Men skal vel kunne ha di fleste typer koraller med det lyset du anbefallte? Takk for svar |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Målene på karet er 100x40x40.
Men vurdere å kjøpe et nytt 375 liters...ble liksom litt for lite med 160 Har du noen tips ti lys og skummer som ikke er alt for dyre? Målene på karet er 150x50x50. Har planer om å ha endel koraller men først og fremst fisk |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
Også til 375 l holder det med 200 w , sålenge du styrer unna de mest lyskrevnde steinkorallene ( selv noen av disse kan du ha om du plasserer de høyt oppe i karet),
men med 150 cm lengde er det nok allikevel mest fornuftig å bruke 2x 150 w hqi eller tilsvarende lysmengde med t5. Skummere finnes jo etterhvert i uendelige varianter og merker , selv synes jeg at f.eks.denne Mrutzek Meeresaquaristik - Aqua Medic Turboflotor Blue 1000 12816 har et meget godt forhold når det gjelder pris/ytelse /strømforbruk
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Ok....tusen takk for svar
Har du bestillt fra den siden før? Tar det ikkje lang tid før det kommer? Noen tips til lys eg kan kjøpe? E så mykje å velga i so blir veldig usikker |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg har bare gode erfdaringer med denne adressen.
Det tar mellom 1 og tre uker fra man bestiller til man få varene , sikkert litt avhengig hvor man bor hen her i landet også. Hvilket lys du velger, kan du godt gjøre litt avhengig av økomien din , men generellt og spesiellt når det gjelder lamper så lønner det seg og ikke plukke det aller billigste.Da kan man risikere et høyere strømforbruk enn ved merkevarer , eller kanskje også rustproblemer etterhvert. Men det er heller ikke nødvendig å kjøpe det dyreste heller , hvis man må regne litt på pengene ...selv blandt kjente merker er det endel forskjeller i pris (selvfølgelig også i kvalitet)
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Sitat:
Korallen.no har jo i Norske øyne,greie priser på ATI amaturer. Litt greit ang. garantier da..
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Noen bilder fra 17 mai | torae | Dykking, bilder og fotografering | 34 | 5th February 2010 18:59 |
| Hmm... Noen som kan hjelpe ? | Aquarius66 | Ny til Hobbyen | 4 | 25th January 2009 09:58 |
| Trenger noe utstyr, håper noen kan hjelpe! | haakon11 | Kjøpes | 0 | 6th August 2008 21:40 |
| Er det noen der ute??? | Jan_Erik25 | Kjøpes | 2 | 21st July 2005 22:03 |