| Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg satt her så kom det et kraftig smell og så sprakk silikonen og glasset ser ut som det er skutt på med en kule. Festelig.
Har vært i kontakt med selger som ikke svarer for det gjør han aldri når ting er ubehagelige. Så har jeg vært i kontakt med Tropefisk tror jeg de het og de ville hjelpe meg å skaffe meg en ny tank om de kunne. Krizo er importør av aquamedic. Kjipt å betale full pris, men går det ikke an å reparere dette ? Noen som kan hjelpe meg ? jeg betaler en anstendig timelønn. Nå har jeg skrubbet badekaret og jeg lurte på om jeg skulle legge hele revet mitt i blaut der. Sikkert ikke helt trygt men det er eneste plassen jeg klarer å holde dem varm og samlet. Så får jeg gå i sentralbadet å dusje så lenge... det er SÅ nervepirrende når sånne greier skjer. Jeg har tatt sterkt tape oppover hele siden slik at det holder litt igjen tilfelle det skulle begynne å presse på...sikkert en vits men det hjalp på psyken. Gulvet driter jeg i men jeg vil ikke ha fisk og reker overralt. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Moderator
|
Antonsen glass kan nok hjelpe deg. Det kan være at det tar litt tid. Å oppbevare det levende i badekaret skal nok gå bra om det er rengjort tilstrekkelig. Så lenge emaljen er intakt skal det ikke være noe problem med badekaret.
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
ok da får jeg ringe dem i morgen, alt er sikkert billigere enn et nytt kar.
Pokker jeg har vært maks uheldig med dette karet, alt fra pumper til lekkasje i rør og sprekk i glass og nå er det nok utfordringer.. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
mhm, var det ikke du som hadde en liten sprekk i glasset fra starten av? er det denne som har gått heden?
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
dette er også min store skrekk, så planen i den nye tanken er å lage en silikon pakning som jeg skrur eller bruker vanntrykk for å holde på plass glasset. Eneste da er å få tak i glass som er tykt nok. Fått pris på dette nå men det er problemer med å levere tykkere, så da går jeg heller ned i høyden så får jeg tatt flere fluer i en smell
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
jo det stemmer at jeg har en liten sprekk i sideglasset, den ligger langt ute i glasset og glasset er 5 mm tykt så jeg tror det glasset holder.
Jeg har jo kjøpt et nytt til å sette utenpå med silikon osv, men så var glasset 1mm for stort så jeg droppet det og satset på høyere makter. Den sprekken som er nå kan nok ikke vår herre hjelpe meg med. Det ser ut som et skuddsår og det er kommet en stor luftlomme under silikonen. Nå har jeg i min naivitet tatt ducktape oppover hele kanten og limt den langt ut på karet. Skal ringe glass mester i morgen. Det blir bare et jæklig pes å flytte fisk,sand og vann - dessuten er det en stor kant oppe samt en glass hylle rundt hele toppen. Det er mye som må av og på igjen - selgeren fordufter hver gang jeg klager på noe så der får jeg ikke mye " garanti " Badekaret skal gå greit til steinen så får jeg ta fiskene i baljer og skru kablene på badet på fullt. Jeg er ikke redd for gulvet her, men jeg er glad i fiskene mine og korallene. kjipt at jeg ikke har forsikring på akvariet... bare på gulvet. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Junior Member
|
Kjipt å høre dette, alltid den store skrekken og jeg har faktisk hatt mange mareritt om natten som har handlet om alt fra knust glass og masse vann på gulvet, til digre mantisreker som jakter på meg..
Men skal ikke innbo forsikringen dekke slikt da? Jeg ringte gjensidige hvor jeg har forsikring og spurte om akkurat dette og de kunne bekrefte at forsikringen dekket både vannskader som følge av sprukket akvarie, samt utstyr og levende i karet. Det eneste hun bemerket var at jeg kanskje burde øke forsikringsverdien når jeg fortalte verdien av det som levde i karet :-) |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Junior Member
|
Er du sikker på att forsikringen ikke dekker ?
Jeg har snakket med if og innbo forsikringen min dekker opp til 100000 Stemmer det att glasset er bare 5mm ? mvh roar |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Triste greier dette Kari
Han glassmesteren Torhav tenker på heter Anton Martin Antonsen,bor på Askøy. Han har vel limt/laget noen tusen kar,mener jeg.. tlf. 56240586 mob. 97404246
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg har innboforsikring i Vesta, de dekker ikke selve karet så vidt jeg vet. de dekket det ikke for 2 år siden og jeg har ikke funnet noen endring i vedtektene. Men de dekker gulvet under byggnings dekningen.
Ja jeg våknet mange ganger i natt og jeg hadde mareritt, tenk om det kommer vann inn til naboen. Men forsikring generelt ville kanskje ikke dekket selve akvariet før skaden er skjedd ( da tenker jeg at det er sprukket helt ) Men jeg skal ringe han kisen og høre om han kan hjelpe. Jeg skrev 5 mm glass men det var feil jeg tror det er 11-12 mm det var det jeg skulle lime utenpå sideruten som var 5 mm Men det e en glassmester til som fikser akvarier tror jeg, må bare finne dem å å avtale. Får surre hele karet inn i tape så lenge. Det blir sikkert endel arbeid. Det er kjipt at de ikke selger løse deler ellers kunne jeg kjøpt en ny topp.. kanskje det blir helt ny balje..kanskje jeg kan ringe aqua medic. Men jegfår gå på claes ohlson å kjøpe masse baljer og varmekolber på dyrebutikken, hvor lenge må silicon tørke før jeg kan bruke karet ved reperasjon ? og klarer korallene seg uten lys på den tiden ? jeg kan legge lampen over baljene kanskje - har to lys i en lang skinne så jeg kan sette 2 baljer ved siden av hverandre. Skaden har ikke forverret seg men det er en stor luftlomme i skjøten. grøss. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|