| Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Ja.. har "bodd" på veiene noen dager nu
Tanken har modnet i hodet en goood stund her nu,og siden dette står så dominerendes til midt i stuen her,og etter "trykk" fra kånemor,så må je få finger,n ut og få ting til å skje der.. Vurderer derfor sterkt å selge dette "Askøyreefet"her, til en grei pris,for folk som er interisert i ett flott utseendes nær tre år gammelt kar,med fastmontert Tysk korallenweldt bakgrunn i hele bakside/hjørneavrenning/rest av høyre kortside,med intergrert keramikk Tunze Weaw bokks skjuler i samme keramikk merke som bakgrunn(så og si helt usynligt i karet!) Weawen med plastkasse følger selvsagt med,og er kjøpt nytt like etter karet. Karet har utvendige mål.. L-200cm/D-85 cm/H-65cm,og er fabrikkmontert over renning i høyre bak hjørne,med utborring for to 50mm rør utak ned til sump,så det er muligheter for å flytte litt vann.. Gjennomføringer(63mm?)samt all PVC, FRA gjennomføringer opp gjennom over renningskammer+ føllger selvsagt med,da dette er tilpasset dette karet. Karet er levert nytt hertill med klart glass /weisglass i venstre kortside og front glass,og har ikke observert noen riper i frontglasset!, men ser det er noen ganske "usynlige" ripemerker bak i venstre sideglass,etter magnetene til Tunzestreamerser, men legger knapt merke til dette. Sigolofi lampen jeg hadde over dette karet er solgt til en her inne tidligere,og følger kun med det jeg har beskrevet her ja,men er ikke bare bare det da..,og SER veldigt flott ut med disse keramikk platene montert langs to av veggene,og etter min mening de peneste av denslags plater å få kjøpt,med masse grove utspring på,og ser faktiskt ikke forskjell i farge her nu på disse og den ekte LS,en i karet Det er svintungt!,men kan besørge billig kranbil til å heise det ned fra garasjetaket,for en hyggelig merpris,da det sikkert er mest praktiskt å ta det ut gjennom vinduet her,og ned på garasjetaket,derfra ned med kranbil,og evt.på en henger, da det er smalt og kronglete å bære det ut gjennom ganger/dører og trapper.. Må beregnes 4 mann på bæring!tro meg... Mannskap skaffer kjøper,så er det sagt. Stålstativ tilpasset karet kan følge med for merpris,da det kostet en god del å få laget,og har stillbare bein a-la porsa stativ,og plate på toppen(8 stillbare bein). Betalte vel rett oppunder 30000,- for alt dette uten stativet for snart tre år siden,forventet pris.. Tja... selges egentligt til høystbydende da,men minimum 10000,-+ evt. stativ,høres vel ikke helt urealistiskt ut,synes jeg.. Klarte ikke legge dette inn under salgstrådene her,og for ikke å lage noen tråd av dette,så motaes all korespondanse videre på PM-hjemmemail knaberg@bluezone.no . eller mobil.nr.47407823. Karet kjører pr. d. dato.og overlevering tidligst 14 dager etter bindende avtale,da det er mye stress å få dyrene og stein ut,og gjør ikke dette, og over i annet kar, uten ett konkret bindende kjøpsavtale på bordet av forståelige grunner. OBS!!.. sitter og leser litt igjennom tråden jeg har om dette karet mitt her inne..,og registrerer pluttseligt utifra datoer innleggene der er lagt inn i begynnelsen,at karet faktiskt ikke er mer enn TO år.. skriver jo her tre år,og gikk jo en stund i etterkant før det ble startet opp også,så GAMMELT,er det vel strengt tatt ikke ser jeg.. Hardt å bli gammel,ser dere..hmm..
Knut-Arne Berg. Hmm.. er vel ikke noen "fiskemann",men en kan jo få fargerike flotte kar for det da.. Sist endret av Knut-Arne Berg; 3rd February 2010 kl 23:44. Begrunnelse: La til ny innfo om alder på karet.... |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
stakkar deg
Jeg lokket til meg noen karer fra fotballpuben, jeg ropte " gratis øl " og de bar 150 hjem for meg. Nå har jeg en liten heis, det er egentlig mitt problem, hvordan få ting i hus her jeg bor nå. Jeg kunne tenke meg et stort kar men jeg vurderer å flytte selv så akkurat i dag kan jeg ikke si ja jeg kjøper. Kanskje jeg skal finne meg et lite hus på Askøy. trist å høre at du må selge hvertall. Skulle ønske jeg bare kunne smokke til å kjøpe, men sånn er det ikke akkurat i dag. Jeg har ingen sambo, men jeg har en ekkel og plagsom manne nabo som drikker dyre drinker og ringer meg om natten, så jeg er snart på flyttefot hvertfall og da skal det bli kumme.. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ja jeg så det var 2 meter.. nei det får jeg ikke inn..
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
2 meter langt,med flott dybdefølelse i det ja,og dette er ikke noe simpelt laget polakk kar heller,så er det sagt!
Det har forsterkninger mellom bunn og sider,hele veien rundt,i motsettning til Wromac sine.. Men.. nu står det at jeg IKKE ønsker noen laaaaang tråd her inne på seaten,og ALL henvendelse skjer gjennom pm/mail eller telefon.. Stakkars?... tja.. har nu fått noen flere grå hår i hodet,etter at jeg kjøpte dette karet da..
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Junior Member
|
Ligger inn bilder etter avtale med Knut-Arne.
Sakset fra en annen tråd. ![]()
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
Takker Eivind,og som alltid like flaut å mase på folk for å få hjelp med data og bilder på forumene..
Dette er "gammle bilder"som frogfish tok rett etter opplimingen av keramikken i karet,før oppstart,og nu har den samme patina/farge som LS,en i karet her,så er det sagt. He-he.. når jeg ser på bildene der,så ser de pinadøen meg "blendhvite" de også, som jeg kom inn på ovenfor Tor her inne i en annen tråd i dag,men-men,fargen ser MEGET MERE naturtro ut pr.d. dato,jeg lover!! Synes likevel disse bildene er grei i måten de viser nettopp denne "rustikk finisjen" jeg var ute etter når jeg valgte dette keramikk merket,og fiskene elsker å snike rundt der for å lete etter gobiter som kryper rundt de nu kalkalgebelagte LS patinabelagte keramikk utspingene der. Var egentligt veldigt godt fornøyd selv med dette utseendet disse platene gav,om ikke annet.. Legg merke til den gode dybden i karet,selv med påsatt keramikk,og den integrerte Weawbokks skjuleren hvor hele Tunze weawen inkludert den sorte bokksen pumpen står i kan gå rett oppi bokksen der,og den er så og si usynlig der den står der nu. Er jo ikke særligt "pene" å se til ellers disse store Tunze weaw,erne,så en fin løsning, og er laget av samme keramikk merke nettopp til disse Tunzene. Måtte spesialbestille den husker jeg..
Knut-Arne Berg. Hmm.. er vel ikke noen "fiskemann",men en kan jo få fargerike flotte kar for det da.. Sist endret av Knut-Arne Berg; 4th February 2010 kl 00:31. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
Det så kjempe stilig ut på bildet. Hadde tenkt å sette opp noe bakgrunn selv men jeg droppet det i min iver og usikkerhet. De tunze innebyggete pumpene er veldig stilige.
Grått hår kan man alltids skjule for en 100 lapp. |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Junior Member
|
Ligger til noen bilder av oppstarten av det flotte karet jeg også.
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ok Tom,hadde egentligt glemt de bildene jeg,he-he.
Det første bildet der er vel da karet var teppebombet av alger,og en ser de begynte å bli brune på høyre kortside først. Husker det var inn i granskauen med alger på denne keramikken,under oppstartstiden,og dette tok laaaang tid,før de slapp taket i keramikken også. De to andre må vel stamme fra perioden rett før algene tok tak der ja.. Selfølgeligt, algene der er sloppet for lenge.lenge siden nu,og keramikken glir helt i ett med den ekte LS,en i karet,og godt med rosa kalkalger over det hele nu,så alt går heldigvis mer i ett. Er mye huler,"tuneller"og kroker på denne keamikken,og som jeg nevnte tidligere,så ynder fiskene å inspisere rundt i dens kroker og kriker etter levendes småkryp,som det finnes godt av rundt om,mye som også skyldes at dette displaykaret tross alt er 200*85*65cm=1105 liter bruttomål,og skulle kunne gi muligheter for å ha noen Kirurger o.l i dette karet,og gi di litt tumleplass å svømme på Karet har jo ikke stått med vann i to år enda,og minimumsprisen jeg la inn her,dekker ikke hva jeg betalte for keramikken hjem her engang,så egentligt veldigt mye for pengene her folkens...
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hmm.. ikke akkurat nedringt av ivrige intrisenter akkurat her,men.. lar tilbudet gå EN gang til gjennomførstesiden her,før det blir demontert her..
Når tråden er ramlet ut av førstesiden her neste gang,da er også tilbudet mitt ute..
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| fungia og "tunge" koraller kjøpes | alf-magne | Kjøpes | 0 | 21st March 2008 20:41 |
| Lyst på "Mantis Shrimp" aka Odontactylus scylarrus | Brainader | Ny til Hobbyen | 4 | 18th December 2006 13:00 |
| Selges Aqua-Medic "Hang on" skummer Biostar Flotor | killi | Selges | 3 | 17th February 2006 00:19 |
| "Levende" stein selges i Bergen | Roger | Selges | 25 | 22nd January 2006 22:53 |