| Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei.
Lurer på hva folk bruker til vask av akvarie glasset? Uansett om det heter Jif eller Ajax føler jeg at eg står og må tørke en hinne av etter vasken. Noen som har Tips?? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Jeg bruker denne. Funker utmerket og man slipper tvilsomme kjemikalier i nærheten av karet.
|
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
Takk.
Tar den inntørkete saltvannsflekker?? Hørtes jo ellers veldig bra ut. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
hva med bare vann da?
det gjør jeg. ajax er vel et slipemiddel og man ender opp med et veldig matt glass.. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Junior Member
|
Ajax Slipemiddel ????
Nei tror ikke det.. De selger jo rengjøringsspray for glass og speil : Colgate Palmolive, Ajax, Ajax Universal, Ajax Rengjøringssprayer og kluter, Ajax Professional Rengjøringstips fra Ajax, Ajax Triple Action, Ajax Shower Power, Ajax Glass Rengjøringskluter, Ajax Minerals Rengjøringskluter, Ajax Original, Ajax Sitron, . Vann hadde jo hvert greit. Men med ivrige små unger er det ikke bare støv som jeg må vaske av glasset Så det kan være greit å få det helt reint. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
Bruk en fuktet klut, deretter poler med avispapir. slår alt eg har prøvd. desuten ingen kjemikaler.......
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Junior Member
|
Ja det funker sikkert. fikk det samme tipset om bilruter engang,,,
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Member
|
Glass skal alltid tørkes etter vask. "Vått glass er skittent glass" var et motto jeg leste i en artikkel om glassrengjøring. Selv om man vasker med rent vann blir det liggende igjen belegg på glasset. Det gjelder egentlig alle blanke flater.
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Vask av filtersokker.. | Knut-Arne Berg | Anbefalinger, tips & triks | 22 | 27th December 2009 19:44 |
| Vask av sirkulasjonspumper | Linnemor | Lys, filtrering & annet utstyr | 2 | 19th June 2008 00:01 |
| Vask av pumper | Linnemor | Anbefalinger, tips & triks | 2 | 11th December 2007 20:03 |
| utvendig pumpe | andyskog | Kjøpes | 2 | 27th October 2007 20:41 |
| utvendig b¯ttefilter- | alohapk | Lys, filtrering & annet utstyr | 8 | 11th June 2004 00:14 |