| Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Våknet i morges og ble blaut på beina da jeg kom inn i stuen.
Det hadde lekket ut kanskje 5 liter vann i løpet av natten. Jeg fikk akvariet mitt levert med masse feile deler, inkl sluttstykke til filteret i sumpen, dette skulle antagelig vært kortere ( skjønte jeg nå ) Når jeg har byttet filter eller renset så har jeg tatt tak i røret og vredd det opp av hullet i filterboksen. Dette har medføret at et ledd lengre bak på røret også har vridd på seg og antagelig ikke fult med når jeg har vridd tilbake etter rengjøring. I går kveld eller i løpet av gårsdagen har det begynt å dryppe, vannet kom tilslutt ut et ledningshull på baksiden og laget en enorm dam under skapet og videre utover gulvet. Det slår meg at dette skapet er så lavt at jeg ikke kan få tørket under der, men skaden er allerede skjedd og gulvet ser ikke bra ut. Jeg må bytte 62 kvm ettersom alt går i ett. Men jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det. Ikea har flotte tepper til 299,. Det positive.. lekkasjen er tettet ! |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Velkommen i klubben. Det var bra det ikke var mer enn 5l som randt ut!
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
Stikk på en utleie butikk å lei deg en byggtørker ..er utrolig hva disse maskinene hjelper mot av vannsøl ..det verste er hvis det blir liggende vann under parketten i lang tid .
nybegynner , med aquamedic anthias 530 liter + 120 liter sump. Lys : gieseman infinity 2 x 250 watt reeflux 12000 K og 4 x 54 watt T5 Reaktor med biopellets ,NYOS ZEN compact cone 250 skummer , Reaktor med Matrix . Grotech doseringspumpe , kjører balling+ En fin blanding av mykt , hardt og fisk i karet .. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
heheh huff... Ler ikke av uhellet ditt, men tanken på de 200 literne jeg hadde på gulvet i vår :-)
Forsto ikke helt hvor vannet ditt kom fra? |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Moderator
|
Luftavfukter gjør en god jobb i slike tilfeller. Parketten utenfor badet mitt er nesten det den var før lekkasjen jeg hadde. I mitt tilfelle var det alt for mange liter osmosevann til en 25l dunk og fall BORT fra sluken på badet som var problemet. I ditt tilfelle er det saltvann som faktisk er bra for treverk. De koster litt, men er verdt det. Både nå, og for innemiljøet senere.
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
vannet kom fra en mellomkobling på retur røret, der er det en kran og denne koblingen har vært i bevegelse når jeg har vridd på kneet som går ned i filterkassen. jeg må nemmelig vri det opp for å få trukket ut selve filterboksen - når jeg skal rense filteret.
Vel parketten var allerede vår i alle skjøter. Jeg vurderer å slipe gulvet helt inn til karet kanskje jeg kan sette på en slags list der som jeg kan ta ned neste gang det blir flom.. får se. Jeg har evnen til positiv tenking. Gulvet er bare en død ting og det er ikke alle som er så heldig å ha et gulv, langt mindre vasse i saltvann på gulvet sitt. Det er slettes ikke alle som har til salt i såret en gang. Jeg tror dette skal gå bra. Verre er det at jeg strever med å finne tilbake til rette sirkulasjons innstilling, men jeg er sikker på at det går seg til i løpet av morgendagen. det er no tett, det sirkulerer og jeg er tolmodigheten selv Sist endret av Kari H; 14th December 2009 kl 23:29. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|