Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 6th December 2009, 11:06   #1 (permalink)
Senior Member

Kari H sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Bergen
Meldinger: 427
Standard litt følsomt tema

Jeg våger meg å fortelle dere dette for det er viktig for meg.

jeg har vært veldig syk og i vinter gikk det nesten galt. Min datter på 22 år spurte meg om det var noe jeg ønsket meg i livet og da svarte jeg " saltvannsakvarie " noe mer ønsket jeg meg ikke. Jeg har også en sånn som nærmer seg 25 år
De er veldig glade for at jeg koser meg med hobbyen.

Men det som jeg grubler veldig mye på er følgende. hva skjer - hvis noe går galt med meg. jeg har prøvd å skrive ned til dem hva de må gjøre, men det er rimelig å tro at de vil ha nok med seg selv hvis noe går galt med meg.
Det jeg har sagt at de må få solgt snarest, men hvem tenker på fisk når man har annet å ordne.

Det jeg egenlig ønsker er at de kanskje kan komme direkte inn på forumet her og at noen kan hjelpe dem med å få solgt/ drevet det en tid eller hva de selv ville ønske.
Kanskje de kan få ringte til en eller annen som kan stille opp litte grann ?

I vinter lå jeg i respirator og de var ganske lost med ferskvannet, men så snart jeg kunne trekke pusten selv så tok vi vannbytte og målinger pr telefon.
Det er verre med saltvann.. og om jeg tar kvelden så trenger de hvertfall en ærlig sjel som kan vise dem vei.
Kristoffer og Katrine heter barna mine og begge bor i Bergen og de gleder seg med meg over min hobby. Vi har pratet om tingene og jeg sagt at jeg kan sikkert skaffe
en " støttekontakt " antar at de begge flytter inn hit om jeg enten blir syk eller falter ut. Det er livets gang og det er ikke så dramatisk som det høres ut som, men jeg har endel diagnoser og vil gjerne sikre verdiene, dyrene og skåne ungene for en masse fustrasjon. Jeg grubler så mye på dette at jeg måtte spørre nå så jeg får ro i sjelen.
Så ? noen ?
Kari H er offline   Svar med sitat
Gammel 6th December 2009, 11:07   #2 (permalink)
Senior Member

Kari H sin avatar

Standard Sv: litt følsomt tema

å legge til at jeg IKKE er døende nå
Gammel 6th December 2009, 13:41   #3 (permalink)
Forhandler

Pjot sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Bergen/Askøy
Meldinger: 914

Ingen problem å få litt hjelp til slikt her i by`n. Stiller opp eg og det e` nok sikkert flere som også kan være behjelpelig om uhellet skulle være ute.
Gammel 6th December 2009, 15:04   #4 (permalink)
Senior Member

Kari H sin avatar

Tusen takk. jeg gir skriver opp forums adressen til mine barn, samt user og passord så kan de selv gå inn i skravlekroken og lage en dramtisk overskift ( vi litt morbid humor )

Men det er hvertfall veldig greit for meg å vite at de har en plass å henvende seg, så jeg skriver det opp i den blå boken - høres sikkert litt makabert ut dette her, som sagt så var det " nesten " i vinter og selv 3 uker er lenge for et akvarie å stå ustelt.

Jeg kan si så mye at jeg mangler et ledd i immunforsvaret, jeg lever helt som normalt men det har gitt meg mange diagnoser og en liten infeksjon kan sende meg rett i senk men har fått en rekke vaksiner for foskjellige bakterier. Ja jeg bruker hansker i karet.
Og jeg har det veldig bra. og je er utrolig glad for at jeg nå kan føle meg tryggere.
Tusen takk
Gammel 6th December 2009, 16:07   #5 (permalink)
Junior Member

Eivind Ellertsen sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Sted: Sotra
Meldinger: 89

Ikke noe Problem hos meg heller.

Er bare å skrive her inne så blir det plukket opp.
Eivind Ellertsen er offline   Svar med sitat
Gammel 6th December 2009, 18:29   #6 (permalink)
Administrator

Tage sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Grimstad (Fevik)
Meldinger: 1,639

Det som jeg tror er en grei løsning er at innholdet kan settes i ett "foster hjem" til situasjonen er litt mere avballansert. Slik at fammilien din får tid til å ta vare på deg selv
Jeg er 100% sikker på at det er flere her som er villig til å stille opp hvis det skulle skje noe

Gammel 6th December 2009, 18:42   #7 (permalink)
Senior Member

Kari H sin avatar

tusen takk. Jeg tenkte å sette barna mine inn i det grunnleggende, bytte vann og ta de viktigste testene. tømme skummer osv.

Jeg ville bare gardere meg i worst case cenario og det faktum at jeg kanskje ikke kom tilbake - jeg vet er guffent å nevne, men vi er realister i famlien, men jeg fikk hvertfall drømmen min oppfylt ja very happy jeg stor koser meg med tassene - kanskje jeg til og med få oppleve at kirurgene blir gammel, man må tenke positivt. saken er den at hvis noe skjer så går det fort..så jeg er glad jeg kan legge frem dette tilbudet til ungene for vi har pratet litt om saken om hvor de kunne henvende seg.

Men det blir ikke i år og helt sikkert ikke neste år.. kanskje jeg faktisk blir 80 man vet aldri..
Gammel 7th December 2009, 00:38   #8 (permalink)
Member

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Mandal
Meldinger: 108

La oss da inderlig håpe det ikke trengs, men er det ikke enda enklere hvis du får tak på et par-tre telefonnummer til enkelte betrodde sjeler - i en slik situasjon er det sikkert enklere å ta én telefon enn å logge seg på og prøve å finne ut hva man skal skrive.
GauteG er online nå   Svar med sitat
Gammel 7th December 2009, 07:47   #9 (permalink)
Senior Member

Kari H sin avatar

Jo det har du rett i men jeg syntes det ble litt på trengende. Men dette er et forum hvor man ikke nødvendigvis trenger å bevare anonymiteten sin

Jeg selv bor midt i sentrum på toppen av Scandic hotellet med flott utiskt på Askøy.
Altså midt Sentrum. Hvis noen kan legge nr ut på mail /pm til meg så kan jeg skrive det i " boken " min
Mail adressen min er kari_h@broadpark.no

I boken min skriver jeg opp hva jeg eier av utstyr f. eks har jeg et kjøleanlegg som jeg skal bruke i sommer da det blir veldig varmt her.
Jeg må si at jeg opplevde å miste min mor da hun var 50 av samme sykdom og det var så utrolig frustrerende å ikke vite noe som helst om hva hun eide og skyldte osv - det var tidkrevende midt i sorgen. Men huff nå trekker jeg dette litt langt, men psyken min roer seg ikke før jeg har fått dokumentert og fått orden på ting. Da kan jeg slappe av å bare kose meg. Jeg tror vi sletter denne tråden om en ukes tid, så kan de som kan eller ønsker sende meg noen nummer så glemmer vi saken - det kommer slike bølger av bekymring overfor ungene mine. det er vel kanskje naturlig
når man har slike diagnoser. Tusen takk for at dere er forståelses fulle.
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are