Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 31st August 2009, 11:11   #1 (permalink)

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Fauske
Meldinger: 2
Standard Herregud....? Må bare få det ut!

Kom nettopp hjem etter å ha vært hos private og kjøpt fisk. Svarte på en annonse der de selger snegler, stor malle div. fisk osv. Jeg ringte og var interessert i mallen og sneglene. Joda, jeg skulle komme og få se, men ikke før ETTER at de hadde vært på ferie i tre uker! Javel? tenkte jeg og ventet da tre uker på å bli oppringt som de hadde lovet. Etter en mnd ringte jeg selv. Joda, de husket meg, men nå hadde de byttet ut akvariet med en fiskebolle. Javel? tenkte jeg. Begynte å få bange anelser. Vi dro dog og så på fiskene. Dette var en høvelig liten bolle overfylt av fisk. Her var da: to stk medium scalarer, to store blå-gurami (Vi kjøpte dem) tre store skjørtetetra (kjøpte disse også), en enslig guppy med sundrevet finne, èn kileflekkrasbora (Kjøpte), en flokk kardinaltetra, to svære black Molly, to indiske glassmaller, en siamesisk algespiser og en ca 15 cm lang pleco! Resten var da ikke til salgs.... Javel? tenkte jeg. Jeg ville jo ikke være uhøflig og prøvde å gi dem litt råd sånn i all forsiktighet. De sa at akvarium var for vanskelig og det ble mye lettere og mindre arbeid med en fiskebolle. Javel...? tenkte jeg. Jeg prøvde å antyde det motsatte, men de stod på sitt. Jeg prøvde å antyde at det var litt for mye fisk også, men tror ikke jeg kom igjennom... Jeg så at der ikke fantes planter i bollen. Jeg hadde i ren vennlighet tatt med litt planter som "vennlig"-gave. Kabomba og en klump javamose. "Vi vil ikke ha planter oppi der!" var svaret da jeg tilbydde dem plantene... Javel...? tenkte jeg. Vi fikk fanget fiskene og jeg sa rett ut: "Den plecoen er ALTFOR stor til den lille bollen." "Jeg vet det" fikk jeg til svar. "Men den har ikke vokst noe det siste halvåret. " Datteren hans mente det motsatte. Javel... tenkte jeg og betalte og dro. Slik kan det altså gå... Nå var det primært plecoen jeg ville kjøpe siden jeg var forespeilet at den var til salgs...
Fiskene får i allefall et godt hjem, men den ene guramien ser ut til å være i dårlig form. Håper det bare er stresset fra transporten....
Firefish er offline   Svar med sitat
Gammel 31st August 2009, 12:47   #2 (permalink)
Senior Member

Knut-Arne Berg sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
Standard Sv: Herregud....? Må bare få det ut!

Javel..
Er jo selfølgeligt alltid trist å høre slike historier om hva enkelte akvarister finner på ang. dyrehold,uannsett om det er i forbindelse med FERSK eller SALTVANN.
Når det er sagt,så er jo dette ett rent saltvannsforum,Firefish,så kansje dette heller skulle hvert lagt inn på f.eks. nettakvariet.no, eller akvaforum.no ?

Ikke for å kikke,men aquafreaks.no er som sagt ett rent saltvannsforum ja..
Gammel 31st August 2009, 13:13   #3 (permalink)

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Fauske
Meldinger: 2
Red face Sv: Herregud....? Må bare få det ut!

Oisann. Sjekka kanskje ikke nøye nok. Trodde dere drev med BEGGE typer akvarium... Ooops....
Jaja, VURDERER jo å skaffe saltvannsakvarium da....
Firefish er offline   Svar med sitat
Gammel 31st August 2009, 14:43   #4 (permalink)
Senior Member

Knut-Arne Berg sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458

Ingen problemer,og alle kan jo ta feil ja.
Er jo opptatt av dyrs velferd uannsett om det er fugl/hund eller fisk,for den saks skyld,og var jo ikke bra å høre det du kom med uansett da
Men.du er velkommen tilbake med salt i vannet,og.. BRUKERNAVNET ditt,var jo i aller høyeste grad godkjent på dette forum
Gammel 4th September 2009, 00:31   #5 (permalink)
Administrator

Tage sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Grimstad (Fevik)
Meldinger: 1,639

Det er ganske utrolig hva slags holdninger enkelte har i forhold til å lære av andre akvarister og motta tips som en hyggelig gest.
Vi har jo alle forskjellige erfaringer men man finner stort sett forhold som er svært like over hele listen... med untak av denne hendelsen da

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Skummer blåser bare bobbler.. Eivind Amundsen Lys, filtrering & annet utstyr 4 29th March 2009 14:12
Bare kalkreaktor? Hans Ny til Hobbyen 5 4th May 2007 15:51