| Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administrator
|
Noen som har noe godt tips til strømaggregat?
Tilløp til panikk her da strømmen var borte 20 minutt igår (lørdag ettermiddag/kveld og lenge til butikkene åpner) og med masse svart røyk på himmelen retning byens kanskje største trafo. Tror det er best for sjelen om jeg kjøper inn ett med en gang. ( Brannen var bare i nærheten av noe høyspent, så strømnettet i flere bydeler var med vilje slått av og på denne gangen etter ordre fra brannvesen. ) Hørt gode ord om Honda. Om en skulle hatt noe som slo seg inn automatisk så må en gjerne ut med mere enn det smaker?
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Moderator
|
Honda er driftsikre og støyer lite. Har hatt bruk for det et par ganger om vinteren når strømmen har hvert borte i mer enn 12 timer. Jeg har ikke koblett det opp før det har godt 4-5 timer, når tempen nermer seg 20gr C. Men det er jo ikke tempen som er det viktigste, det er jo og holde sirkulasjonen i karet igang. Dette er agregatet jeg har brukt.
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Ja... *** skal vite at ett slikt nødagreat er kjekt å ha....
En hvet aldri,og her hos meg,så har jo strømmen hvert borte tre ganger på rundt ett halvt år Når jeg snakker om tre ganger,så mener jeg tre ganger strømmen har hvert borte i MINST to timer!,og noen mindre avbrytelser utover dette,har blitt en vane her ute.. Jeg kjøpte meg ett 2,5 KW agreat nede på "mekk"her ute, da strømmen var borte 10-12 timer,ene gangen,og husker ikke merket nu i farten,men det har nu funket bra de tre gangene jeg har måttet fyre det i gang ja,grunnet strømbrudd her ute.. To utak på det,og mener jeg betalte rundt 4000,- for dette agreatet. Har jo noen "rimelige"på Biltema også tror jeg, Som sagt,så kjøpte jeg mitt her primært for akvariene mine,og da tror jeg en kan klare seg godt for under det ett slikt Honda agreat koster. Mitt bråker vel som en gressklipper,hverken mer eller mindre Er jo bare i nødstilfeller en fyrer de i gang,og klipper plenen med gressklipper mye oftere her ja,og for ikke å snakke om alle naboenes gressklippere en hører på. Når sant skal sies,så har jeg ikke hørt noe annet enn misunnelse jeg her fra mine naboer,når jeg har måttet fyre igang treskeverket,og hele nabolaget er mørkelagt i mange timer.. Største "skitet"med slike agreat til dette bruk,synes jeg nu av egen erfaring,er å måtte kobble om på masse ledninger HVER GANG!!,for å få det nødvendigste til å funke i baljene her 2000 watt,synes jeg er ett minimum en bør gå etter, når en først flesker til med ett slikt agreat, og ser jo på den innebyggede måleren på agreatet mitt,som viser hvor mye jeg tar ut av det,at nålen går fort oppover ja..selv uten lamper
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Honda'n var litt dyr for meg og.
Var å så på en slik en: Strømaggregat IG 2600 - FINN torget Men de var utsolgt og anbefalte meg å vente halvannen måned på et nytt produkt fra en annen produsent, så da gjør jeg muligens det...
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|