| Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Jepp.nu er jeg og Torhav kommet hjem igjen fra turen nedover til "Laksen"og Haz,og alt er kommet trygt i karene her ja
klokken er nu øyeblikkelig 02.00,natt til Mandag,og siden jeg var oppe søndag morgen siden rundt seks tiden+ all kjøring nedpaskking og opp pakking av alt levendes fra 540 literen til laksen,så merker jeg nu at jeg er rimeligt sliten nu,og godt alt er overstått ja.. Tror både Torhav og jeg var overasket over hvor mye det egentligt var i denne 540 literen,og det vanket noen riktig godbiter rundt i tanken også,så føler vi fikk veldig god valutta for pengene her ja,og var jo mye for en hver smak i disse 7 store isoporkassene vi kom hjem med. Gjestfriheten satt høyt hos Audun,og takker så meget for den gode handel,på vegne av oss begge to her fra vest ja var vel egentligt max uheldig med timingen av fergeavgangene på turen,he-he,men det var også det eneste å klage på denne turen. Takker for visitten og ikke minst en god og innholdsrik handel Hmm.. egentligt veldig trist og vemodigt å tømme denne tanken til laksen,noe jeg kommenterte ovenfor han også der nede,men ser i det minste ut for at dyrene klarte turen bra i det minste,(ihvertfall det jeg fikk hjem),og skal ta godt vare på innholdet ja. Pussigt.. ser det står 00.12 på innleggstiden her,men klokken er faktiskt kvart over to på natten her,men-men:-)
Knut-Arne Berg. Hmm.. er vel ikke noen "fiskemann",men en kan jo få fargerike flotte kar for det da.. Sist endret av Knut-Arne Berg; 27th April 2009 kl 02:16. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Takk for besøket, alltid velkomne hit :-)
Kjekt å treffe Torhav og. Siklet på både kar og innhold til laksen jeg og men men... gratulerer med det. Tror og det var mye for pengene. :-)
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Moderator
|
Takk så mye for gjestfriheten til dere begge. Det var hyggelig å hilse på dere. Det er kjekt å sette et ansikt på kallenavnene, og i tillegg slå av en hyggelig prat.
Det var et flott kar du hadde Audun, og det var mye flott vi fikk med oss. Det er synd du måtte gi deg nå, men det er vel ikke umulig at vi ser deg igjen en gang? I såfall får du gi en lyd, så kansje du får med deg en liten avlegger Nå er det mye kjefting i karet her og "gamlegutta" tar ikke nykomlingene mot med åpne armer akkurat. Jeg regner med det roer seg om et par dager. Så lenge nykomlingene spiser slapper jeg av. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Hva tok du med deg du da Torhav?
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
høh.. så du er ikke interisert i å vite hva Jeg tok med meg,min gode mann!
Neida jeg bare kødder med deg Haz.. Går det bra med fraggene, du fikk foresten da? bare siden jeg nu først har innvitert meg inn her igjen..
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Administrator
|
Det hørtes jo ut som du tok mesteparten så da var det enklere å høre hva Torhav fikk med :P
Fraggene har det bra, de var forresten ganske store :-)
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
Njaaa..
En sannhet med modifikasjoner det da Hans Atle.. Er vel helst koraller i kategorien "stive pinner",som en person på saltv.forum,ynder å kalle disse,som intriserer meg mest da,som du sikkert har fått med deg etterhvert nu Dessuten var det en tredjemann med på lasset,bak i kulissene her,som overtok vel 30 kg stein+ det aller-aller meste av mykisene+ litt fisk,og regner med det var han som fikk det digre mangearmete monsteret men skulle visst være et særdeles effektivt nyttedyr,etter som jeg fikk med meg,så selv om det ikke direkte hadde utseendet med seg,så skulle det være veldigt greit å ha.... Plukket vel ellers med meg en stor Flavensis,en Pinsettfisk,tre Anthias,en rød sjøstjerne,noen cromis&en større grønn Wrasse(sistnevnte to fisketyper,ble lagt i kassen min ved en feiltagelse,og ville ikke ha de nei,og wrassen går i sumpen,i påvente av omplassering..) Ellers var det vel stein& SPS,som var tekkplaster for meg ja.... ![]() Kjekt å høre du endeligt kunne få igjen litt fraggs Haz,og er jo en stund siden sist jeg var nedom deg nu ja,så jeg kunne få gi deg litt igjen,og får skylde på avstanden Leder vel egentligt besøkslisten med 2-0 nu da...
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Moderator
|
To typer rosa hystrix og en gul, en liten kvast Xenia, en mandarin, fem kardinaler på samme størrelse som det du har og et par mykiser. Jeg tømte også en pose med fragmentbiter oppi der. Det ble en del småbiter som knakk av når korallene skulle pakkes.
Jeg ser den ene kardinalen sikkert har rotet seg bort i en hystrix og har stukket seg kraftig på ene øyet. Blir spennende å se om den gir opp. |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Det var avtalen det,og siden det gikk mot natt den dagen,så måtte vi jo først og fremst få plassert de i karene,men de ligger nu her og venter på deg ja..
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Moderator
|
Det var det med plassen da. Jeg kan alltids klemme inn noen godbiter, men de skal ha plass til å vokse
Jeg må kansje ha et loppemarked snart... Annonse: pent brukte koraller selges, fremstår som ny, hehe. Tenker jeg kvitter meg med det jeg har dobbelt opp med i løpet av kort tid. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|