| Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Hei folkens
Har pluttseligt behov for litt forskjellige dimmensjoner på glassborr her til tankgjennomføringer+ evt. en diamant slipeskive eller lignende til å ta pusse kantene på noen glassplater her.. Hadde egentligt foretrukket den typen med senterborr på,da jeg føler det er lettere å borre med slike,men ingen betingelse selvsagt.. Hadde en E-bay addresse lagt inn som favoritter på datakassen her tidligere(mener det var en slik Kinapong-forhandler),men jeg oppdaget i kveld att denne siden ikke fungerte lenger,når jeg leitet etter den på favoritter nei.. Noen som har en god link til noen greie billigborrer,slik at jeg kan bestille,og bli hjulpet her.. Det hadde vært knall ja,og takker på forrhånd,selvsagt.
Knut-Arne Berg. Hmm.. er vel ikke noen "fiskemann",men en kan jo få fargerike flotte kar for det da.. Sist endret av Knut-Arne Berg; 11th March 2009 kl 23:41. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Jeg kjøpte mine her:
eBay Store - THK Diamond Tools: Diamond coated hole saw, Diamond polishing pads, Diamond coated rotary burr f.eks disse: 28, 38, 45mm Diamond coated drill bit hole saw core NEW - eBay (item 350174629777 end time Mar-12-09 21:00:17 PDT) eller disse: Assorted 28-40mm Diamond coated drill bit hole saw 6pcs eller disse: Assorted 42-53mm Diamond coated drill bit hole saw 5pcs - eBay (item 350175944948 end time Mar-16-09 03:28:55 PDT) osv fine priser selv om dollaren er litt høyere nå
. <'))>< . <'))>< __________________ Akvarium: 540 liter - 2x250W - Balling - Aquatronica. Og noen til. Aquafreaks - Forum for de med saltvann i akvariet Sist endret av H.A.Z; 12th March 2009 kl 00:04. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Tusen takk Hans Atle..
Fant faktiskt en av de når jeg søkte på saltvandsforum.dk også nu,men ser du kom meg i forkjøpet her ja,he-he.. Skal kikke igjennom linkene dine i morgen,da jeg er klar for horisontalen nu dessverre..
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Denne pakken hadde det meste hehe
3mm-125mm Diamond coated hole drill core bit 39pcs/set - eBay (item 7626758002 end time Mar-21-09 09:05:37 PDT) 39 borr, men litt stiv pris, 135$ + 80$, om man bare trenger 3-4 av dem. :-)
. <'))>< . <'))>< __________________ Akvarium: 540 liter - 2x250W - Balling - Aquatronica. Og noen til. Aquafreaks - Forum for de med saltvann i akvariet Sist endret av H.A.Z; 12th March 2009 kl 00:14. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hmm
Ja DEN pakken,var kansje LITT i drøyeste laget ja.. Blir vel helst borr for 25/32/40 og 50mm gjennomføringer,som er mest aktuelle for oss ja.. Har en følelse av att de aller fleste borr i denne pakken,helst bare kommer til å bli liggendes å slenge,he-he..
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Junior Member
|
Knut-Arne.
Det er et grossist firma på Askøy som jeg kjøpte min av. kostet i overkant av 200.- og var helt grei kvalitet. Husker ikke helt navnet på butikken. Men er ikke så langt ute. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Member
|
Jeg har handlet ifra THK (første linken til H.A.Z)
Senterbor var genialt, da det blir lettere å treffe rett når man borer fra begge sider. Da blir det mindre fare for at det faller av skår, når du kommer igjennom Kalle. |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ja det er det jeg også har erfart Kalle
Når jeg først er her inne... Fant ikke igjen den gamle regnetabellen til Pjot her inne,som forteller hvilken dimmensjon på borr en skal bruke til de forskjellige tankgjennomføringer.. Noen som hvet? Tankgjennomføring 25mm=.........mm borr Tankgjennomføring 32mm= 45 mm borr? Tankgjennomføring 40mm=........mm borr Tankgjennomføring 50mm=........mm borr Litt greit å vite før en bestiller ja.. har bestilt diverse gjennomføringer av Kenneth,n om det har noe å si,da jeg mener å ha lest att det kan forekomme forskjeller på godstykkelser på gjennomføringer fra forskjellige leverandører også...bare for å gjøre saken enda mer komplisert..
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Senior Member
|
Dervar den ja Tage
Takker!! Er det rart en får grå hår i hode av denne hobbyen her Har sikkert leitet i en halv time på aquafreaks etter den nu... (har en dialog med Kenneth,n om den nye skummeren nu foresten Tage
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|