| Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Moderator
|
Som tittelen sier er jeg interessert i å høre noen gode historier om hvordan ting kan gå galt. By the way, her tenker jeg i akvariesammenheng
Den største brøleren jeg har gjort, var å glemme å stenge osmoseanlegget før jeg gikk og la meg. Jeg fyller en 25l dunk på vaskerommet hvor det er sluk i gulvet. Siden vi ikke har hatt noen lekkasjer der før dette visste jeg ikke at gulvet har fall bort fra sluken, mot dørstokken. Ikke rart byggmesteren gikk konkurs Jeg ble i alle fall oppringt av en lettere forbanna samboer som klagde på vannstanden på jentungens soverom dagen derpå. Jeg tok selvfølgelig resten av dagen fri fra jobb og gikk i gang med å fjerne linoleum, tørke opp det jeg kunne og satte inn lufttørkeren. Gulvet tørket heldigvis opp i løpet av noen dager og linoleumen er på plass igjen. Parketten i gangen er ikke helt det den en gang var, men det ser man bare om man virkelig ser etter. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Forhandler
|
Største tabben eg har gjort var vel å bruke en sugepropp til å feste returen fra sumpen. Strømmen gikk og pumpen sluttet selvsagt å gå. Et lite nykk i slangen var nok til at sugeproppen løsnet og returslangen gikk til bunns i akvariet. Strømmen kom tilbake, men pumpen var defekt slik at den måtte hjelpes igang. Kort fortalt, 740L akvarie, 150L sump hevert fra akvariet til sumpen = Ca 3-400L vann på gulvet.
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Hmm.. Må antakeligt være å lime inn all den reefkeramikken i Askøyreefet mitt..
Ser ut til at jeg har låst meg til ett "fish-only"oppsett,ved å bruke all denne keramikken i karet mitt. Og jeg som er en 110,5% stenkorallmann Ser ikke ut for at jeg kommer meg vekk ifra kjelleren her nei,når jeg skal kose meg med korallene mine.. Og var jo ikke det som egentligt var meningen fra begynnelsen da..
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
|
Jeg tror det må være å ha satt i gang det nye prosjektet mitt.. Har vel brukt over en mnd lønn allerede og det eneste synlige bevis på investeringen er et stålstativ på 200*80*90 stående midt i stua
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Tenkte litt i samme bane som han over: Starte med saltvann... Man blir så alt for hekta, er ikke bra i desse finanskrise-tider. Må ha det, berre må ha det..
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Administrator
|
Legge slangen jeg brukte til hevert tilbake i akvariet etter jeg hadde brukt den for deretter gå ned i kjelleren en tur.. 10min etterpå kom begynte det å dryppe vann fra taket i kjelleren. I stuen var det som å stå under dusjen og i akvariet var det 200l vann mindre i akvariet.
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Administrator
|
Min må vel være og ikke tatt meg tid til å bygge ferdig "ytter fasaden" foran karet slik at det var åpent inn til sump.
Resultat: Datteren min helte like godt en full boks artemnia flak for (10cm diameter x 15cm høy) rett i sumpen. Jeg jobbet utenlands og ante fred og ingen fare Så her gikk alt til H...... |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Administrator
|
hehe.. Lurer på om ikke Rusky i sin tide hadde en tilsvarende opplevelse, men da var det en skive med Sjokade som havnet i akvariet..
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg har hatt flere tabber. hadde et 200 liters kar FØR forumstiden og var ikke så voldsomt opplyst, en gang helte byttet jeg vann og saltet var ikke skikkelig oppløst så jeg kverket en anemone og en sjøpølse som resulterte i sjokk bølger i karet.
De andre tabbene jeg hr begått er å stole på selgere. Jeg kom hjem en en koffertfisk og spurte litt på et forum omkring denne og det ble rama skrik og jeg ble kjempe nervøs. Fisken døde dagen etterpå ( enda større rama skrik ) men intet annet døde. fisken døde så og si med skoene på, jeg måtte studere den både vel og lenge for å konstatere at den virkelig var død. Mitt neste tabe prosjekt var en såkalt " helt reef safe " pather grouper - jøss den var flott men den forspiste seg på kamel reker selv om den ble godt foret hver dag, i to døgn svømte den rundt i karet med reken i halsen og jeg valgte da å avlive den, både for reken og fisken sin del, dessuten ville jeg ikke ha en slik preditor i karet. Så den kokte jeg - enda større ramaskrik. Jeg ble kalt morder og i det hele tatt fikk jeg en lekse i moral på et utenlandsk forum. Jeg meldte meg ut derfra og inn hit. Nå handler jeg bare hos En selger eventuel på korallen.no hvor jeg føler meg trygg og hvor jeg har formidlet at de MÅ stoppe meg om jeg går kanakkas.. Jeg har respekt for dyrene og det syns jeg at selgerne og bør ha og ikke minst respekt for sine kunder. Man selger ikke kaniner til folk som har slanger.. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Da er det gjort.. | Frogfish | Lys, filtrering & annet utstyr | 2 | 20th December 2006 10:59 |
| gjort ting for fort???? | Pratemakeren | 8 | 23rd February 2006 19:18 | |
| verdens største korallrevs akvarium | heine | Pratemakeren | 2 | 16th August 2004 17:35 |