| Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Noen som vet hvordan buss man kan ta fra Bergen sentrum for å komme seg til en av byens to saltvannsforretninger?
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei.
Nå er det lenge siden jeg har kjørt buss, men ifølge bussruten Bergen-Osterøy, så tar man bussen fra perrong P fra Bergen busstasjon til midthun, Når man kjenner kaffelukten så trekker man i snoren (Er vell kanskje ikke snor lenger) -hehe som sagt lenge siden jeg tok buss- Det er vist du skal til Midthun Zoo. Busstur til Nordås, vist du skal til AquaZoo er jeg ikke sikker på, det er det nok best noen andre hjelper deg med Sikkert lettere og få sitte på med noen som skal samme ærend. Her er nå en bussrute (Bergen-Arna-Osterøy) vist det kan hjelpe deg http://www.tide.no/uploads/documents.../390_900ny.pdf Mvh Stein |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
Takk Stein
Hvis det er noen som har har tenkt seg en tur på saltvannshopping og tilfeldigvis skal forbi sandviken/sentrum, send meg gjerne en pm hvis de vil ha selskap på turen. Sist endret av Hans; 28th January 2009 kl 13:21. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Hmm
Tror neppe det er så mye å kaste vekk pengene sine på ,når det gjelder disse to butikkene,med tanke på levendes ihvertfall.. ![]() Regner med du må bestille utenbys ja.. Ikke alle som tar ekstra for sending heller foresten,og har du en hjemmemail,kan jeg sende deg en "fersk" fiskeliste,jeg fikk tilsendt helt nyligt fra en "utenbys" Kan ikke legge den ut her,uten hans samtykke,skjønt skulle ønske flere forhandlere,hadde tatt seg "bryet"med å legge ut ferske lister,og gjerne med priser,slik som i denne listen jeg fikk selv på hjemmemailen min.. Jeg personligt liker å kose meg forran slike utlagte lister,og kunne få anledning til å "plukke ut",aktuelle dyr,lese om de/finne bilder på nettet,da det ikke alltid er like lett å vite ALT om hvert enkelt dyr i hodet,med tanke på dyrenes krav/hva de går sammen med,og hvordan alle ser 100%ut,og så sette opp bestillingsliste ut fra dette! Da sparer en seg for mye ergelser,og ett poeng er jo også der at en da har mulighet for å lese om hvert enkelts dyrs krav og personligheter,så en kan få vurdert om en kan oppfylle dyrets krav på beste måte! f.eks: Har en stort nok kar.. Passer dyret inn med det en har fra før.. Er de reefsikre,eller best i "fish-only"oppsett.. Lett,moderat,vanskelig å få til... Prisnivå.. En har med andre ord mulighet for å sette seg inn i dyrenes krav på forrhånd,gjennom diverse litteratur,noe som jeg synes er veldig greit,og det blir mindre spontankjøp. Må selv si at det er masse JEG ikke hvet om de forskjelliges krav,og med tanke på dyrenes ve og vel,er slike lister veeeldig greie å gå ut ifra.. Litt "off-tropic"dette fra min side,og er jo ike det du spør om heller!!,men håper det er ett sakligt poeng å ta med seg på veien for enhver,alikevell
Knut-Arne Berg. Hmm.. er vel ikke noen "fiskemann",men en kan jo få fargerike flotte kar for det da.. Sist endret av Knut-Arne Berg; 28th January 2009 kl 14:18. Begrunnelse: La til litt ekstra...som vanligt..... |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Moderator
|
Aquazoo har ikke hatt noe inne på en stund. Maser regelmessig på dem uten resultat.
På midtun kom det inn en sending forrige uke. Var ikke så enormt variert det som kom, men det kom i alle fall noe |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hmm.
Den listen til Knut-Arne hørtes ut som en god ting, kanskje han vil sende den til meg og, vist jeg sender han en pm med mail adressen min. Mvh stein |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
DVS..jeg skal PRØVE!!.. da jeg er en dinosaur med data hvet dere... en må ha en e-mailadresse fra dere,og min er foresten www.knaberg@bluezone.no ,så får jeg se hva jeg får til..
Knut-Arne Berg. Hmm.. er vel ikke noen "fiskemann",men en kan jo få fargerike flotte kar for det da.. Sist endret av Tage; 28th January 2009 kl 17:02. |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Junior Member
|
Har sendt deg mail, Knut :-)
Hvordan er det med LS på disse butikkene? |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ls i de to Bergensbutikkene?...
Det er svææært dårligt stelt med,mener jeg... Den butikken jeg fikk liste fra sender mener jeg....
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|