Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 22nd January 2009, 21:08   #1 (permalink)
Senior Member

Mack sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Tromsø
Meldinger: 779
Standard Aquafreaks

Selv om det er rolige dager på Aquafreaks for tiden (det skjer unektelig mer på Saltvannsforum..), må jeg si det er forfriskende med et forum som er så befriende fritt for sensur (igjen, i motsetning til Saltvannsforum). Der kan man jo nesten ikke åpne munnen uten at det kommer en moderator forbi og Gud forby at noen skulle skrive navnet på en butikk som svar på hvor man kan regne med å finne en eller annen vare! Jeg håper derfor at Aquafreaks vil ta seg litt opp igjen, og benytter anledningen til å komme med et politisk korrekt utbrudd (bare fordi jeg kan uten fare for å bli sensurert):

NEI TIL UGLER, JA TIL ELEKTRISITET!

...det var det beste jeg kom på...

"We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!"

- Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839
Mack er offline   Svar med sitat
Gammel 22nd January 2009, 21:30   #2 (permalink)
Senior Member

Knut-Arne Berg sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
Standard Sv: Aquafreaks

Ja,når du sier det Mack,så er jo dette forumet så og si helt forskånet for vissvass/usakeligheter,uten den sensuren som kansje andre forum praktiserer,og takk og lov for det
Tydelig at det går an å drive ett godt forum,bare ved hjelp av kardemommebyloven også,selv om jeg har registrert at det faktiskt er en del brukere på saltvannsforum,som er FOR den sensuren, som praktiseres der østpå.
Men som jeg har nevnt her inne før,så er det oss brukere som lager forumet,og uten innlegg,heller ikke forum..
Men registrerer jo at det er stadig nye innmeldelser her også da..

Sist endret av Knut-Arne Berg; 22nd January 2009 kl 21:32.
Knut-Arne Berg er offline   Svar med sitat
Gammel 23rd January 2009, 09:28   #3 (permalink)
Junior Member

Ken M sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Mysen
Meldinger: 52

Enig, deillig med NULL sensur, men tviler på at noen forum med flere hundre medlemer greier det.
Så vi får nyte det mens vi kan her på forumet, det kommer garantert mere folk, saltvannshobbyen skyter hvirkelig fart fortiden, og med mange folk så følger det "bråk".
Så modereringen kommer nok her og.

Men litt tåpelig er det jo at viss man vil dele med andre hvilken leverandør man bør holde seg unna, så blir man moderert på det konkurerende forumet-latterlig det når man bare vil hjelpe/dele info med andre.
Ken M er offline   Svar med sitat
Gammel 23rd January 2009, 11:31   #4 (permalink)
Forhandler

Pjot sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Bergen/Askøy
Meldinger: 914

Sensur e` for folk som ikkje kan oppføre seg.
Gammel 23rd January 2009, 12:15   #5 (permalink)
Senior Member

Mack sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Tromsø
Meldinger: 779

Prøv å skrive navnet på en butikk inne på Saltvannsforum og se hvor lenge det blir stående

"We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!"

- Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839
Mack er offline   Svar med sitat
Gammel 23rd January 2009, 14:10   #6 (permalink)
Senior Member

Har ikke lyst til å være noen moral-vokter her,men skulle det bli noen episoder a-la den tråden som bl.annet Mack svarte i på det andre norske forumet her inne,så håper/tror jeg moderatorene her inne også "rydder litt" i trådene/evt. luker ut slike folk som registrerer seg inn,bare for å lage bråk/provosere seriøse brukere på forumet.
Har jo vært noen slike episoder på saltv.forum,hvor en har inntrykk av at noen få nye innregistrerte brukere der inne,tydeligvis bare er ute etter å lage kvalme på forumet
Når det gjelder hvert enkelt forums regler om hva de mener er "tillatt"å diskutere..
er jo dette "vedtatt"i styret,eller avstemning........,så en må bare følge dette vedtak,og er en uenig med hvordan forumet drives,så går det jo an å gjøre som meg da,å bare melde seg ut/la være å bruke det enkelte forum.
Være er det ikke
Er jo selv mye inne på ett om ikke enda større skandinaviskt forum enn det norske salt.v.forum,hvor sensurterskelen er satt høyt,inkl. butikkomtaler,og av en eller annen grunn,så får de det til der nede,selv med rimelig slakke moderator tøyler

Nu har nu ikke danskene "yuong-guns/B-gjengen/A-gjengen"heller i nærheten,så kan jo hende innbyggerne østpå,kansje er litt på tuppa,og overforsiktige av natur
Gammel 23rd January 2009, 15:12   #7 (permalink)
Administrator

H.A.Z sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Kristiansand
Meldinger: 1,338

Helt fritt for sensur er det ikke, vi har jo noen moderatorer her og.

F.eks urokråker som har null interesse for hobbyen og unødvendige åpne krangler har vært moderert her og.

Og jeg er enig i teorien at jo flere brukere, jo strengere regler trengs det. Det gjelder forsåvidt generelt i samfundet og.

Aquafreaks - Forum for de med saltvann i akvariet
H.A.Z er offline   Svar med sitat
Gammel 23rd January 2009, 15:17   #8 (permalink)
Moderator

Torhav sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Åsane/Bergen
Meldinger: 606

Det som er viktig er jo at forumreglene følges.
Innlegg blir selvfølgelig moderert om de ikke er i henhold til disse. Takhøyden på dette forumet er rimelig høy, og det kommer nok brukerne til gode. Pjot har jo absolutt et poeng i det han sier.

Det som imponerer meg mest med brukerne på dette forumet er at de fleste er meget saklige og det kommer mange gode svar på spørsmål.
Det blir til tider litt hett rundt enkeltes meninger, men dette er bare moro.

For min del er lav aktivitet en liten pris å betale for et godt "miljø".
Heller det enn lange tråder som sporer av på grunn av usakelig vissvass.
At tråder sporer av i ny og ne er naturlig, men min erfaring fra dette forumet er at avsporinger kan ofte være like spennende som emnet i tråden.

Nå må ikke brukere være redd for å stille "dumme spørsmål", for det finnes jo ikke. Så lenge det er et oppriktig spørmål med mening har det så absolutt livets rett.

PS! Jeg synes selvfølgelig litt småprat innimellom er kjekt.
Torhav er offline   Svar med sitat
Gammel 23rd January 2009, 17:46   #9 (permalink)
Senior Member

Ideen som saltvannsforum.no nu holder på med,ang.at butikker kan få profilere seg bedre på forumene,med kampanjer/stokklister m/priser på,og da gjerne med rabatter til brukerne på forumet,er imiddlertid god,og kunne med fordel innføres bedre her inne også.
Meg bevisst er det vel egentligt bare Dyrego i Stavanger,som en skjelden gang legger ut litt tilbud her inne,og som sagt er jo det ikke ofte det heller.
Korallen.no sponser noen premier her inne,men ellerrs er det vel blankt ja..og det hadde helt sikkert hvert stimulerendes på brukeranntallet her inne

Registrerer jo at S-E på det andre forumet vi har,nu proklamerer sin vante gange ¨på hvor "fordelaktigt"det nu er å bli betalendes medlem på det forumet,og at dette vil alle BETALENDES medlemmer tjene inn igjen,ved å benytte profilørers rabatter..
Så lenge vi her inne ikke har en KLUBB,som skal driftes,og Frogfish har laget dette forumet til oss her på egen kappe(ære være han for det ja!), så skulle en tro forhandlere har like stor nytte av å profilere seg her inne,og gjærne med opplysninger om de sender levendes rundt om i landet også,samt priser.
Det er jo dessverre slik at brukerne bor spredt rundt i dette langstrakte landet vi bor i,og har en magefølelse av at de som ikke bor i umiddelbar nærhet av byer med både to og flere forhandlere i umiddelbar nærhet,(har kansje ikke EN lokal forhandler en gang),ville satt stor pris på ett slikt tiltak,og kan ikke skjønne annet enn at forhandlere som vil benytte seg av dette,vil kunne dra fordeler av ett større "nedslagsfelt" også,gjennom aktiv bruk av forumet her.
Tror brukerne kan leve med firmaprofiler/forhandlerinnlegg,så lenge de får noe igjen for dette,og så lenge en altså ikke trenger å "kjøpe"seg medlemsfordeler,blir kundemarkedet desto større,skulle en tro..
Gammel 23rd January 2009, 18:00   #10 (permalink)
Administrator

H.A.Z sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Kristiansand
Meldinger: 1,338

Spør du meg så får forhandlere legge ut alt de vil av priser osv. uavhengig av rabatter, men jeg vet ikke om Frogfish har noen annen mening om det.

Foetrekker heller rabatter på enkeltsendinger osv. slik som Dyregod har hatt tidligere. De har vært fine og et godt eksempel for alle andre forhandlere

Aquafreaks - Forum for de med saltvann i akvariet
H.A.Z er offline   Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are