Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 8th January 2009, 18:38   #1 (permalink)
Senior Member

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Kvinnherad
Meldinger: 299
Standard Fish Only

Lurer litt rundt dette med fish only-kar. Ka e det som egentlig trengs av utstyr? Går å planlegger ett påbygg på huset, og kommer da til å ha sjansen til å få ett kar inn i veggen med vaskerommet. Det vil si: lettere vedlikehold med sluk og vann i nærheten, noe eg ikkje har hatt tidligere. Kunne egentlig tenkt meg ett stort fish only kar. På 1000L++ Bruker kanskje feil navn på det, men eg meiner ett kar med fisk,levende stein og kanskje noen enkle "store" mykkoraller. Tenker litt på størrelse: 180x90x70.
Noen som har noen tanker rundt dette??
Erik er offline   Svar med sitat
Gammel 9th January 2009, 17:55   #2 (permalink)
Member

frontosa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Stord
Meldinger: 194
Standard Sv: Fish Only

Sitat:
Opprinnelig postet av Erik Vis post
Lurer litt rundt dette med fish only-kar. Ka e det som egentlig trengs av utstyr? Går å planlegger ett påbygg på huset, og kommer da til å ha sjansen til å få ett kar inn i veggen med vaskerommet. Det vil si: lettere vedlikehold med sluk og vann i nærheten, noe eg ikkje har hatt tidligere. Kunne egentlig tenkt meg ett stort fish only kar. På 1000L++ Bruker kanskje feil navn på det, men eg meiner ett kar med fisk,levende stein og kanskje noen enkle "store" mykkoraller. Tenker litt på størrelse: 180x90x70.
Noen som har noen tanker rundt dette??
Strømrekningen blir nok noe lavere da du ikke trenger HQI.
Du slipper også styre så mye med reaktor/balling,sporstoffer ol. så vedlikeholdet blir mye mindre.
En annen STOR fordel jeg ser er at artsmangfoldet på fiskene kan bli mye større.
Søkte litt på google og fant denne:
Tips for Setting Up A Fish-Only-With-Live-Rock (FOWLR) Aquarium
frontosa er offline   Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
kjøper butterfly fish Nagel Selges 0 23rd August 2006 13:41
Fish only akvarium - trenger tips Vizar Aquascaping 8 18th March 2005 00:35
USB-Powered Mini Desktop Aquarium with Swimming Fish Frogfish Pratemakeren 0 14th August 2004 17:05