Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 22nd March 2008, 15:38   #1 (permalink)
Senior Member

Knut-Arne Berg sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
Standard FISKEFELLE

:!:

Noen i Bergensområdet som her en slik fiskefelle til låns/salgs?

Vurderer å flytte over 3.Kirurger fra 343literen,til det nye karet,og har ikke lyst/gidder ikke, rive ned 50 kg LS formasjon,tettbesatt med koraller,for å få tak i disse fiskene :|
Kunne tenkt å få flyttet de over nu,så di kan få bryne seg på litt innkjøringsalger i"Askøyreefet" her.. 8)
Kunne ikke se Kenneth.n hadde slike inne på "siten" sin heller :think
Det er tre fisker det er snakk om,men hvor lang tid det tar å fange de...det er jo en annen sak..,men betaler self. litt for frakt/lånet,den tid det tar,viss den ikke er til salgs da.....
Hadde jo hvert greit med respons fra omegnen,slik at jeg kunne hentet den kjapt,og greit 8) ,men self. åpen for alt,selv om det innbefatter sending tur/retur til avsender..
Evt. intrisert i tips fra noen som hvet om noen forhandlere som har slike på lager,og som sender,eller noen kan kjøpe,og sende en til meg,viss ikke forhandler kan sende selv oppover..
Er jo greit å ha en egen liggende ,når jeg tenker meg om 8) ,men med på alt
Gammel 22nd March 2008, 15:58   #2 (permalink)
Senior Member

joachimB sin avatar

Sted: Tårnåsen
Meldinger: 447
Standard Re: FISKEFELLE

jan holt har de inne. så hvis du ikke får lånt en felle, så kan jeg alltids sende en oppover når butikken åpner etter påske..
joachimB er offline   Svar med sitat
Gammel 22nd March 2008, 16:10   #3 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 69

prøv med en brusflaske del den ved halsen snu og tape kapp flasktuten i passe størelse. Har fanget krabber kreps reker med dette. Legg åte i flasken (Alge for)
raggen er offline   Svar med sitat
Gammel 22nd March 2008, 16:10   #4 (permalink)
Senior Member

Sitat:
Opprinnelig postet av joachimB
jan holt har de inne. så hvis du ikke får lånt en felle, så kan jeg alltids sende en oppover når butikken åpner etter påske..
Takker for det Joachim
Regner egentlig ikke med at slikt er "lagervare" i butikker her rundt om,så gidder du å stresse med det,så er det jo,som jeg nevnte innledningsvis greit å ha en slik i bakhånd..,så selv om jeg forhåpentligvis får lånt meg en her i omegnen :?: ,så slår jeg til på tilbudet ditt,og så får du bare gi meg en pm.om kontonummer/hvor mye du vil ha for dette,så fikser jeg alt raskt og greit til deg, som før! 8)
Takker for raskt svar foresten Joachim :lol:
Gammel 22nd March 2008, 16:21   #5 (permalink)
Senior Member

Sitat:
Opprinnelig postet av raggen
prøv med en brusflaske del den ved halsen snu og tape kapp flasktuten i passe størelse. Har fanget krabber kreps reker med dette. Legg åte i flasken (Alge for)
Hmm.. vil dette "funke" på large kirurger da Raggen :shock:
Må jo lage en ganske heftig åpning,sånn som jeg ser det forr meg :|
Har ikke "sett" slike feller før,men har jo en ide,om at de må se noenlude ut som en krabbeteine?...med ett avlangt litt elastiskt hull i en eller to ender,som koner innover i fellen,og gør det vanskelig for fisken å komme ut igjen,om du/dere er med på tankegangen min :?:
Men sier ikke at det ikke går forslaget ditt på kirurger selfølgeligt
Vi får se om det kommer noen ferdigløsninger først,da det ikke er noen bråhast egentlig,og viss Joachim får tak i en til meg...så er det ikke "krise",om jeg må vente ett par uker,for å få de over i det nye karet heller,men følger med på tråden,og takker for innspill Raggen 8)
Gammel 22nd March 2008, 17:22   #6 (permalink)
Senior Member

joachimB sin avatar

Sted: Tårnåsen
Meldinger: 447

jeg skal ikke ha noe for det, så lenge du dekker innkjøp og frakt.
joachimB er offline   Svar med sitat
Gammel 23rd March 2008, 12:38   #7 (permalink)
Senior Member

Christer.W. sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen\ Loddefjord
Meldinger: 307

Jeg får en på tirsdag når post kontoret åpner. du kan få låne den når jeg har fått ut chromisene mine
Gammel 23rd March 2008, 14:53   #8 (permalink)
Senior Member

Sitat:
Opprinnelig postet av AquaChrister
Jeg får en på tirsdag når post kontoret åpner. du kan få låne den når jeg har fått ut chromisene mine
Du har chromiser du også Christer :laughing ..
Har 5 stk. jeg også i 343literen her..,men de får nu gå og slenge der enn så lenge :|
En ting er nu sikkert,og det er at jeg IKKE er så dum å putte de oppi "Askøyreefet" :P ,da jeg ser for meg senariumet med å få DE opp igjen fra DET karet :shock:
Blir nok en "pen stim"med Anthias gående oppi der om noen mnd.. 8)
"smeltet jo helt" for noen bilder Joachim la ut tidligere :mrgreen: ,og bare måå ha en god stim av disse ja 8)
Ang. fiskefellen,så sender jo nu Joachim B. en oppover til meg,og tar vel ikke så lang tid,nu ETTER påske på posten :| ,men viss det strekker ut,så takker jeg for tilbudet ditt Christer,og gir lyd fra meg da
Hvet jo ikke hvor lang tid det tar å "fange inn" disse Kirurgene mine egentlig heller,med en slik felle,men som tidligere nevnt,så er det ikke noen "krise",med att jeg på død og liv MÃ… ha de oppi på dagen heller :cheesy:
Men det ser J**** ut med brunalger der for tiden nu :frown: ,og ser det begynner å turne over til grønt nu....
Kjører med Rhovaphos/kull i 509,en,og 703,en drar mye svart klumpete gugge ut etter at jeg begynte med Rhovaen,så jeg er på rett vei,tross alt :lol:
Gammel 24th March 2008, 10:26   #9 (permalink)
Senior Member

Christer.W. sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen\ Loddefjord
Meldinger: 307

Bare å gi en lyd det hvis det blir behov får å låne. skal bli godt å få ut chromisene mine slik at det er klart for Anthias jeg har bestilt :dance
Gammel 24th March 2008, 13:17   #10 (permalink)
Senior Member

Sitat:
Opprinnelig postet av AquaChrister
Bare å gi en lyd det hvis det blir behov får å låne. skal bli godt å få ut chromisene mine slik at det er klart for Anthias jeg har bestilt :dance
JA.. ble litt missunnelig nu ja.. :cheesy: ,men-men.. er litt "skjør"disse i utgangspunktet,og må nok regne med litt svinn på disse,i begynnelsen,etter som jeg har fått med meg :| ,og du har jo kommet mye lenger med karet enn meg,ja....
Men ja... har vel 20-25 stk. "på beit",jeg også,bare for å hindre att gliset går HELT rundt hodet ditt Christer :laughing
Vi snakker jo om en "stim nu"...gjør vi ikke??? :mrgreen: :lol: :lol:
Æhh.. det var du som begynte... :P
Ellers...så for jeg masse forskjellige ikke levendes ting fra KENNETH,N i MOSS i mitten av uken nu,så det går en del ut enda,før jeg kan konsentrere meg fult ut om selve innholdet i karet dessverre :|
Greit å ha en "stødig" aktør i bak kant,å forholde seg til
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are