| Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Vedlig stille fra andre akvarister som driver med kaldt saltvann, må være ganske få av de som er inne på forumet her?
Jeg vet ihvertfall ikke om noen andre som driver med det her i Vesterålen eller i Lofoten, men de finnes kanskje? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Nei du sier noe der Morild 8)
Kaldt saltvann er nok i mindretall,men ute på Sotra her ,så har du jo han Norfisk,da som er aktiv på kaldt. 8) Hvet ikke om han er her inne på forumet,og han isåfall kaller seg det her...,men registrerer jo att han gjevnligt er inne og kikker på saltv.forum. Tror forøvrigt ikke han er den mest aktive på forumene,selv om jeg har inntrykk av at han kan sine ting,utifra hva hva jeg har sett/hørt om han 8)
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
Heisann,
Jo det er litt stille fra de med kaldt saltvann. Tror det er veldig få som driver med det. Jeg for min del følger med på dette forumet og 2 andre forum, nettakvariet og saltvannsforum. Men jeg skriver ikke så mange innlegg. Det er liksom ingen eksperter å spørre, og jeg føler ikke jeg har så mye ekspertråd å komme med siden jeg har drevet med det i veldig kort tid. Så vet jeg kun om en annen som har kjøleanlegg, og ingen som driver dedikert med alger. Det er lite miljø. Men jeg tar det egentlig helt med ro. Jeg kommer sikkert til å drive med dette resten av livet, og jeg tror at for hvert år som går så vil nye folk oppdage hobbyen. Det er en av grunnene til at jeg har bloggen min.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Ja, veldig bra blogg du har
Var innom Lofotakvariet i høst og snakket en del med han som er ansvarlig for driften av det. Artig å høre hva de fanger lokalt, mer spesielle arter som f,eks, paddetorsk og trollhummere. Men de har ikke satset noe på makroalger, dessverre. Det er jo det som er morsomt og utfordrende, å få til makroalger og forskjellige kalkalger Jeg har et akvarium på 450 liter, synes det ble fort litt lite, men får holde så lenge. Har også 9 akvarium med ymse ferskvannsfisk, hadde sykdomsutbrudd i et nå, mistet flere fisker. Gir medisin, men oppdaget det for sent. Ergelig! Men saltvannsakvariet går veldig bra nå. Lærer noe nytt hele tiden. Lærer ihvertfall at jeg ikke skulle brutt min egen regel om å ikke ha for store torsk i akvariet, de spiser alt av småfisk som ikke vet å passe seg. Tror de må byttes ut med noen skikkelig små torsk, aller helst noen helt rødbrune taretorsk. Altfor mye spennende man kan putte oppi akvariet, gjelder å begrense seg, men sannelig ikke enkelt |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| 72l Kaldt saltvann | Sidd | Akvarie tekknisk | 12 | 14th April 2007 14:55 |
| Kar til kaldt saltvann | TJtaule | Akvarie tekknisk | 14 | 18th February 2007 12:31 |
| Lys til kaldt saltvann | TJtaule | Akvarie tekknisk | 26 | 23rd March 2005 15:29 |
| Oppstart av kaldt saltvann | Frogfish | Akvariet | 3 | 2nd March 2005 22:09 |
| Kaldt saltvann. | Frogfish | Akvariet | 0 | 16th December 2004 12:22 |