| Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
:cheesy:
Jepp!! da er glasset kommet helt og trygt hjem :lol: :lol: Nu er det bare å pushe på glassmesteren her....
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Det var jo bra. Nærmer seg at askøyreefet er oppe å går da.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
det har lenge vært snakk om at mack er ulykesfuglen her på forumet, men du er ikkje så langt borte du heller. :P Godt å se at det ordner seg, er igrunn lei av å lese om dette askøyreefet etterhvert. Nå må du komme med noe konkret snart.
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Joda.. kommer nok en real tråd i dette forumet snart :P ,problemet er vel egentlig hvor jeg skal begynne i denne historien,som har vært under "prosess" i bortimot 1,5 år nu :cry: :!: Tror jeg "hopper over" hele bestillingsprosessen,da jeg sikkert ellers hadde sprengt hele lagringskapasiteten på forumet her,og deppa ned alle leserne :lol: .. Så må jeg "fri" til froggen igjen,sånn at jeg kan få backet opp denne historien,siden jeg har skjønt at bilder sier mer enn ord 8) .. "brikkene" er begynt å falle på plass nu,og heldigvis for det ja :lol: ,så tror ikke dere skal vente så lenge nu.
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Forhandler
|
Har ikkje vår kjære felles venn vært og limt akvariet ditt endå?
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
:cheesy:
Jodaaa.. vår "felles venn" var jeg oppom og "tauet" med meg hjem i går 8) Hadde med seg prop.tanken også..,men hadde ikke 45mm borr til hjennomføringen,så du får belage deg på at jeg svipper nedom deg igjen Pjot :P Må jo ha ett "høl" i proptanken også.. Avtalen var at han skulle fise høl i den,men hadde bare ett 37mm borr,og da var det ikke mye vits i det nei :| Du får gi meg et vink,om når det passer,men får Elin på besøk ca 18.00,og går vel en god time der,kjenner jeg meg rett :mrgreen: Jeg er jo dessverre begavet med snakketøyet i orden ja :lol: :lol: Så enten senere i kveld,eller i morgen kveld,passer det deg pjot??
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Administrator
|
Så det står og herder ? :-)
noen dager?
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ja i 14 dager etter Antons annbefalinger..(glassmesteren) 8)
Venter bare på ett par 300g.patroner med keramikkleber fra www.petsupply.dk som jeg har bestilt nu,sammen med ett par T-5 amatur derfra,og en Weavmaker/Tunse 6100,og noe smådill fra Kenneth,n nu,og så får jeg få noe balling fra Chriss+ en 6200 han har lånt,så har jeg alt i boks tror jeg.. Må jo borre det hølet i prop-tanken ,også som jeg nevnte til Pjot,og kobble dette inn i systemet,så det er bare småting egentlig som gjenstår nu..og heldigvis for det H.a.Z Har satt igang Reef til å bestille 75 kg "større"LS til meg nu,sammen med 7 T-5 rør til proptanken,og DENNE gang er vi klar :cheesy:
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
:!:
Fikk brev fra Hordaland Politidistikt i dag foresten,om at annmeldelsen jeg kjørte mot Akvarieudstyr.Dk,"var henlagt,p.gr.a.manglende kapasitet til å behandle saken nå...". På grunn av arbeidsmengden i strafferettspleien må det dessverre skje nødvendige prioriteringer av hvilke saker som skal behandles.. Etter rettningslinjenefor slik prioritering blir denne saken ikke tatt under behandling. videre... Henleggelsen kan påklages til nærmeste overordnede påtalemyndighet(Statsadvokaten i distriktet/Riksadvokaten) Fristen for å klage er tre uker fra denne underretningen kom frem til dem.. Klage skal sendes om Politidistriktet. De har anledning til å reise PRIVAT straffesak ved Domstolene etter straffeprosessloven par.402. Slik sak må i tilfelle være reist innen de frister som går frem av straffeprosessloven par.403.M.V. I alminnelighet er fristen 6 mnd.etter at den påtaleberettigede er kommet til kunnskap om den straffbare handlingen om hvem som har forøvet den,eventuelt senest 1 mnd.etter at de har fått denne meldingen.. En Advokat kan gi nærmere veiledning dersom slik sak ønskes overveid. Hordaland Politidistrikt. Dette brukte de ett halvt år på å komme frem til.. De fikk overlevert gjenpart av korrespondansen jeg hadde med Akvarieudstyr,samt gjenpart av det rekomanderte brevet jeg sendte dem,og selfølgelig gjenpart på innbetalt beløp (8500 N.kr) jeg overførte gjennom banken min her.. Det lønner seg IKKE ALLTID å følge lovens smale linje ,ved å annmelde slike kjeltringsterker,og her ser en jo ett tydelig eksempel på hva som KAN GÃ… GALE, ved å forskuddsbetale beløp ved nettkjøp.. 8500,- er litt penger det og,til og med i dag...,men skal jeg kjøre privat sak,gjennom advokat,blir nok utgiftene større enn innkomme... Tenker firmaet i Danmark gliser godt nu,da de sikkert blir innformert om utvikklingen....,og la mine erfaringer,bli en tankevekker i forbindelse ved å betale større beløp på forskudd....... Håper jo at firmaer generelt er seriøse,men det står ikke med store bokstaver "USERIØS" ,på firmasidene til de som bryter loven heller... Har jo fått bekreftet at jeg IKKE er den ENEST, som har "slitt" med DETTE foretaket.. Det var de pengene ja...... Ikke alltid greit å være godtroende og lovlydig her i samfunnet!!,og forundrer jo meg litt att enkelte foretak bevisst spekulerer i svindel... Var jo personligt nede og snakket med innehaver i sommer,og der og da virket han grei nok,å snakke med,og lovet med stor selfølgelighet å ordne opp i det karet jeg ikke fikk hente der nede til avtalt tid.... Men kunne jo SELFØLGELIG IKKE gi meg pengene mine tilbake over disk..... Dette måtte gjørest gjennom bankoverførsel(over helgen).. Ja det er vel noe som heter å være "dum,og blåøyd..."
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| "Avlspar" av tropiske saltvannsfisk kjøpes for $$$ | Roger | Kjøpes | 6 | 21st May 2008 21:24 |
| Lyst på "Mantis Shrimp" aka Odontactylus scylarrus | Brainader | Ny til Hobbyen | 4 | 18th December 2006 13:00 |
| Selges Aqua-Medic "Hang on" skummer Biostar Flotor | killi | Selges | 3 | 17th February 2006 00:19 |