| Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
fikk et nølende ja på frag-tanken...
men et ja er et ja... så hvor tjukkt glass trenger jeg til og bygge et 160*60*25 (l*b*h) akvarium. saltvannsakvariet.no sier 6mm på 20cm høyde og 10mm på 30cm... det er jo en smule forsjell i pris på 10 og 6mm...
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
hvor mye er forskjellen ?
( største flaten, bunnen, blir vel samme uansett ) det portugisiske karet jeg har referert til tidligere har 12mm på sidene.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
hm... bunnen trenger jo strengt tatt ikke være bærende.
ville trodd 8 med en avstiver på midten ville vert nok. vet ikke helt hvor stor prisforsjellen er men det er sikker noen hundre korner ja...
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Går du for 8mm tror jeg du skal være ganske trygg Alf-Magne
Ville limt en glasslekt på langs i lengderettningen på begge langsidene,i stedet for en tvers over,grunnet lyset 8) 5cm bredde på lekten da,som limes langs innerkant i 90grader vinkel fra sideglassene inn mot midten tror jeg ville stjele minimalt med lys,og dette gjør sideflatene utroligt mye sterkere av erfaring 8) 8)
|
|
|
#5 (permalink) |
|
6mm glass er rikelig, ivertfall på sidene. Det skulle vel og kunne gå med 4mm med god nok avstivning langs sidene. Det finnes kalkulatorer på nettet, bare å google.
|
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
noen som vet om det lønner seg og lage selv eller kjøpe ferdig?
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Member
|
Er det spesialmål så vil jeg tro det svarer seg å lage selv.
Jeg gav 1700,- for ferdigt kuttet glass (6mm)til sumpen min som er 140X50X40 (l.b.h). Da var det også med glass til invendige skillevegger og avstivere på toppen. |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
noen som vet hvor de har greie priser på glass her i fylke?
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Administrator
|
Pilkington er første sted jeg ville sjekket.
Men du gjør sikkert lurt i å sjekke flere steder.
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| oppstart igjen | Pratemakeren | 7 | 4th December 2007 17:00 | |
| da er det på`n igjen.. =) | yvonne_89 | Pratemakeren | 3 | 15th August 2007 21:57 |
| På an' igjen med 540 L akvarie | Vizar | Akvarie 600L eller mindre | 15 | 9th June 2007 14:21 |
| T5 vs Hqi.. igjen... | Andreas | Lys, filtrering & annet utstyr | 4 | 23rd August 2005 00:14 |
| Rowaphos igjen... | Endre | Lys, filtrering & annet utstyr | 18 | 14th October 2004 22:01 |