| Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
I serien verdens Mest uheldige Mann (meg selv) vil jeg nå fortelle om da jeg prøvde å kjøpe en brukt skummer fra Danmark. Fant en herremann som ville selge meg en APH 525 for 2000 danske, inkludert frakt. Jeg overførte pengene og satte meg til å vente. Ikke lenge etter kom selgeren frem til at han ikke kunne selge skummeren riktig enda, og vi ble enige om at han ikke trengte å overføre pengene riktig enda ettersom jeg hadde tid til å vente på skummeren. Tiden gikk og etter en stund fant jeg en annen kar som ville selge meg en MCE 600 for latterlige 750
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Verden er full av frekke dritsekker, kjipt. Men penger blir ikke borte på veien, så han bør du ha mulighet til å ta i slipset og stramme til ganske hardt.
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Over 3000 kroner rett i dass...lurer på om jeg skal slå under beltestedet og henge dem ut på det danske forumet der jeg fant dem...
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
kjøpte en deltec kalkmikser av "mulfred" på det danske forumet og han var veldig behjelpelig og ryddig. hadde jeg ikke fått mikseren så hadde jeg "besøkt" han i sommer så det er jo ganske greit. men det er kjipt når det er slik! jeg får heller ikke til og spore en pakke i utlande. kansje til den passerer en grense men så står den offte at den har forlatt landet....
uanset... du er ikke den eneste som er uheldig. som du sikkert vet så karsja karet mitt for noen uker siden men det førte noe godt med seg det også :cheesy: håper det ordner seg for deg! du får ta en tur til herlige danmark du også i sommer!
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Junior Member
|
beklager, men har kan du nok (dessverre) også takke deg selv litt. har opplevd det samme selv, dog med mindre beløp, men forhåndbetaler nå ingenting hvis ikke jeg stoler 100% på kjøperen. det er så vanvittig mange frekke jævler der ute, og når det er handel over landegrensene hadde jeg nok iallefall ikke tatt risken. ikke meningen og strø salt i såret, men forhåpentligvis lærer også andre som leser dette at oppkrav funker brillefint.
lykke til i jakten på å få tilbake pengene iallefall! |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
Nå har jeg vel etterhvert gitt opp håpet om å se pengene igjen, selv om brukeren mener at de er overført for godt og vel en måned siden (han har riktignok ikke vist noen kvittering, eller oppgitt hvilket kontonummer han har brukt eller hvilken dato overføringen fant sted)
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Administrator
|
Prøvd å spørre pent i salgstråden etter kontonummer han brukte og dato?
Og hvordan gikk det med MCE'en ?
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg har selvfølgelig prøvd å spørre pent om både når han overførte pengene og til hvilket kontonummer, det siste jeg hørte fra ham var at jeg ikke skulle ta kontakt med ham flere ganger og at han ville si fra når han hørte fra sin kontaktperson i banken. Har sendt en forespørsel til forumets administrator om mulighetene for å få lov til å skrive en post der jeg advarer andre mennesker mot å handle med brukeren. Jeg har jo både navn (riktignok bare fornavn), mobilnummer og hvilken bydel han bor i. Ikke riktig nok til å spore ham opp, men nok til at andre brukere vil vite hvem han er hvis de prøver å handle med ham. Det hadde vært artig å fått noen til å ringe ham formelt for meg, men jeg tror ikke jeg kjenner noen som vet tilstrekkelig om den slags til at han skulle la seg lure
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
MCE'en er fortsatt ikke dukket opp, og jeg blir egentlig overrasket hvis den faktisk dukker opp
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Verdens raskeste dyr... | Chriss | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 2 | 29th December 2007 12:28 |
| verdens mest uheldige mann 3 (synes jeg da) | stoffer | Pratemakeren | 4 | 22nd June 2007 22:09 |
| verdens mest uheldige mann 2 | sleikehaug | Pratemakeren | 2 | 22nd June 2007 14:56 |
| Uheldige Mack | Mack | Pratemakeren | 4 | 18th August 2006 10:17 |