| Pratemakeren Ett forum for de som ønsker å lese om andre ting enn akvarie relaterte emner. |
| Vis meningsmålingsresultat: Hvem leverer varene raskest ? | |||
| Korallrevet.com |
|
2 | 11.11% |
| Webzoo.net |
|
11 | 61.11% |
| Marinedepot.com |
|
5 | 27.78% |
| Velgere: 18. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen | |||
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administrator
|
Har bestilt litt varer fra 3 forskjellige nettbutikker. Nå blir det spennende å se hvem som klarer å levere raskest..
Argonite + levende sand er bestilt fra Korallrevet.com 3. Januar T5 Måkevinge reflektorer er bestilt fra Webzoo.net 5. Januar Div rørdeler og annet snacks jeg ikke kunne få i Norge fra Marinedepot.com 5. Januar. Foruten dette kjøpte jeg AquaScience lysrør fra Dyrego i stavanger 4 januar. Disse kom frem til meg 5 Jauar. Så de stiller isåfall i egen klasse
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
På plass med en liten oppdatering
Pakke fra korallrevet.com er sendt med posten.. 8. Januar Pakke fra Marindepot.com sendt med UPS 8. Januar Har ikke hørt noe fra Webzoo annet enn 1-3 dagers behandlingstid, kanskje den pakken er sendt også ? Dette blir et tett race, Posten mot UPS
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Tja...å sende noe som helst med Posten har jo tidligere vist seg å være jevngodt med å sette en frankert pakke ut på fortauet og håpe at den blir levert på rett adresse av en tilfeldig forbipasserende
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Heheh... Det er jeg også spent på.. men nå må vi ikke glemme at Tollen alltid er de raskeste de heller
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ja jeg tror du allerede kan avskrive marinedepot takket være tollen, de siste gangene har det løpt på over en uke etter de la sine klamme hender på pakken(eller det var vell kansje mangelen av klamme hender) før jeg fikk noe.
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Administrator
|
bare som et lite sidespor, hvor mye betaler en normalt i toll?
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Forhandler
|
Hvis det blir sendt med UPS express så fortoller de innholdet i etterkant, det har de ihvertfall alltid gjordt med mine pakker. Både UPS og DHL.
Men har da betalt for express frakt. Man betaler ikke toll, men et fortollingsgebyr for at posten/dhl/ups osv. skal regne ut moms og ta betalt for denne. Gebyret er somregel på 75-150,- alt etter. |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Administrator
|
Dahar reflektorene fra Webzoo kommet frem
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Member
|
Blir vel litt feil å sammenligne disse levrandørene på tid siden du bestiller forskjellige varer. Et godt sammenligningsgrunnlag hadde vært å bestilt like varer og så sett hvem som leverer først.
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Gullkorn fra Galleriet (Vinner) Mai/2008 MrVoll | Tage | Kvartalets Gullkorn | 14 | 1st May 2008 20:25 |
| Vinner Fotokonkurransen Mai 2006 (Silje og Marius) | Frogfish | Kvartalets Gullkorn | 2 | 10th June 2006 05:42 |
| Vinner av Fotokonkurranse April 2006 (Øyvind) | Frogfish | Kvartalets Gullkorn | 3 | 2nd May 2006 19:01 |
| Vinner av Fotokonkurransen Feb 2006 (Reef) | Frogfish | Kvartalets Gullkorn | 4 | 5th March 2006 13:19 |