| Polypper, Knapper Ett forum hvor det kan diskuteres alt som har med polypper, knapper. Zoanthus, Tubipora, Xenia. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
actinia equina
Noen som har hatt denne i karet? Jeg har flere.Hatt de i snart to år.Ingen problem de spiser som bare det.flott rødfarge med blåe tupper. Anemonene er funnet på norskekysten og gradvis aklimatisert. De finnes fra afrika til Nord norge.Derfor mener jeg de fint kan være i et tropisk saltvannskar. Disse anemonene er ekstremt hardføre. Andre som har erfaring? |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Jeg har hatt de før for 3 år siden da jeg var nybegynner, hadde ikke problemer med de heller men tok ikke sjangsen da jeg fant ut at de slapp ut gift når de døde...
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Ok.etter hva jeg har lest slipper de fleste anemoner ut gift dersom de føler seg truet eller dør.
Siden disse er relativt små regner jeg med at det går bra.Har opplevd død av større anemoner i karet,uten nevneverdige problem. |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
De er svært hardføre med hensyn på temperatur siden de tilbringer tid over vannet og kan bli utsatt for uttørking og landdtemperaturer. Ifølge "Dyreliv i havet" har individer overlevd i akvarium i over 66 år!
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Er de mye fremme eller gjemmer de seg?
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
De var mye fremme da jeg hadde de
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Mine er fremme mye.men husk at i naturen står de under steiner.og på sidene.Lar du de få lov til det er det ingen problem.
Har du steiner du kan se under er det fint å plassere de på toppen.Så går de der de vil. |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Har forøverig også lest i "Dyreliv i havet" at disse er holdt i akvarier i 66 år.Det var da jeg ville prøve
|
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Forhandler
|
Tror eg hadde en slik i akvariet mitt i et år ca. Hvis det e` disse små knall røde anomonene som man finner langs norskekysten. Hadde denne i tropisk korallrev under 2*250w Hqi. Den plasserte seg i en hule der eg ikkje kunne se den, så eg tok den ut siden den aldri kom frem. Men den så frisk og fin ut når eg fjernet den.
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|